Jump to content
Annons

Ändra BPM i en pattern-


tönt

Recommended Posts

Hej.

Jag är rätt så ny på Fruity loops, har 5.0, och nu har jag kört fast för första gången.

Om jag vill att t.ex en pattern med piano ska gå i 160 BPM, och en annan med trummor i 190 BMP, hur gör jag då?

För om jag ändrar trummorna till 190 BPM så ändras även pianot till 190 BPM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Borde väl kanske gå att göra nåt med edit events, men det drar nog ner hela bpm-talet ändå...

Får jag fråga vad vitsen med att göra det? Låter det inte väldigt mysko då? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Jag är rätt så ny på Fruity loops, har 5.0, och nu har jag kört fast för första gången.

Om jag vill att t.ex en pattern med piano ska gå i 160 BPM, och en annan med trummor i 190 BMP, hur gör jag då?

För om jag ändrar trummorna till 190 BPM så ändras även pianot till 190 BPM.

Varför skulle du vilja det? Du kommer bara få resultatet att allt bli otajt & inte passar ihop. Funktionen skulle bara förstöra din musik & därför finns den inte vad jag vet. Du kan däremot ändra tempot på hela låten när den spelas, Högerklicka på temporutan och "Create automation clip" Klicka i nedre delen av playlisten. Om du vill ah lika spår i olika tempo får du göra midi:n långsammare helt enkelt genom att du runt tonerna.

//Nexustwins

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde väl kanske gå att göra nåt med edit events, men det drar nog ner hela bpm-talet ändå...

Får jag fråga vad vitsen med att göra det? Låter det inte väldigt mysko då? 😳

Trummorna är för långsamma, så det låter redan helkonstigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde väl kanske gå att göra nåt med edit events, men det drar nog ner hela bpm-talet ändå...

Får jag fråga vad vitsen med att göra det? Låter det inte väldigt mysko då? 😳

Trummorna är för långsamma, så det låter redan helkonstigt.

Har du en trum loop menar du?

Tryck på "Samplern" Gå till "SMP", Högerklcika på "Time" under "Time steching" Vilj tex: 1 bar!

Färdigt!

//Nexustwins

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Jag är rätt så ny på Fruity loops, har 5.0, och nu har jag kört fast för första gången.

Om jag vill att t.ex en pattern med piano ska gå i 160 BPM, och en annan med trummor i 190 BMP, hur gör jag då?

För om jag ändrar trummorna till 190 BPM så ändras även pianot till 190 BPM.

Om det är så att du har en loop som ett sample så kanske det är bäst att du använder slicern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...