Jump to content
Annons

5.1 eller 7.1?


Max Levin

Recommended Posts

Jag ska köpa världens bästa hötalare till datorn, vad för slag är bäst? Är 5.1 så mycket sämre än 7.1(vilket jag tycker verkar lite överdrivet och mycket, kanske inte kommer fram till datorn för det är en massa sladdar och högtalare i vägen?)

Och kvarstår problem som att en högtalare står en smula fel och så märks det (som med stereo-högtalare)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är du redan igång och monterar alldeles för många högtalare så kan du väl lika gärna skaffa ett par till? :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag 6.1 och det funkar alldeles utmärkt, jättetrevligt när man kollar på film eller spelar lite dattaschpel. Mycket riktigt går det även att göra skumma låtar i surround, fast det är rätt jobbigt tycker jag. Man lär ju tala om för varje instrument vilken högtalare den ska spela på. Tror inte du behöver nån "speciell" mixer heller, jag kan göra det i FLStudio iaf.

Redigerat av =[ E F ]=
Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

alltså .. 7.1 är ju ny standard. . alla dvd skivor, spel osv kommer komma i det formatet.. så varför ligga efter lixom om du ändå ska lägga ut pengar ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...