Jump to content
Annons

Nytt spännande "KÖR"-program


Fred

Recommended Posts

Någon som har provat det programmet? Det har ju funnits ute på marknaden ett tag.

Man kan ju tro att det är ett program för en ganska smal genre typ någon gammal kantor ute på landet som har blivit lämnad i sticket till en söndagsmorgon efter att ha sparkat hela kören på 5 personer för att de sjöng så falskt och inte kunde sjunga det och det verket enligt kantorns musikaliska fantasi d.v.s. att dessa skraltiga stämmor från landsortskören lät som kantorn hörde inom sig, innan han ens hade börjat repetera med kören ifråga.

En söndagförmiddag kl 11:

Kantorn tar med sig en kraftfull laptop med 38 Gb körbibliotek på en extern hårddisk kopplad via Firewire 800. Laptopen midikopplas till kyrkoorgeln på läktaren. Från ljudkortets utgångar kopplas en lönnsladd ned till det lilla futtiga 6-kanaliga monomixer-bordet av märket Audex. Man passar på att koppla in sammanlagt 6 sladdar ifrån ljudkortet för att kantorn och hans stora "Symphonic Choir" skall höras i 5.1 surround ur det monoaktiga Audexbordet.

Hoppsan där försvann visst prästen tal och kyrkvärdens tal. Det är verkligen bara den ilskna kantorn och hans jättekör som skall dåna. Nu har kantorn fått som han vill.

Från det ena till det andra så tror jag säkert att man kan använda Symphonic Choir till filmmusik etc.

Fred

Redigerat av Fred
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Annons
macomar (oregistrerad)

Jag har inte använt det själv, men sett det användas. Verkar ha en MYCKET hög inlärningströskel, men behärskar man det så är det magnifikt. Speciellt imponerande är ju ordbehandlaren.

Hade funderingar på att köpa det, men jag skulle nog inte ha tid att lära mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...