Jump to content
Annons

Monograph


monograph

Recommended Posts

Hej igen

Intressant 70 lyssnare på 2 låtar inte en kommentar varken bu eller bä

då kan man undra om man går förbi helt omärkt tja :rolleyes: ett försök till

"även dålig kritik är bra"

STATUS: Dags att gå vidare kanske

http://members.chello.se/ohs.test/so_long_so_far_away.mp3

http://members.chello.se/ohs.test/where_do_we_go.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Underliga val i mixningen. Mekanisk trummaskinkänsla över det hela. För mycket olika psykoakustiska grejer, leder till illamående.

Följ reglerna, då får du mera feedback.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Jag ville inte säga att jag inte tyckte om det du hade gjort dock. Men du hade gjort underliga val. Skulle vara trevligt att höra motiveringar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt ganska ny på mix och lär mig men det är väl egentligen inga underliga

inställningar men skruvade nog bort mig ett tag svårt att få bra gitarr ljud låter hårt

vill få mer acustisk känsla i hela låtarna Som sagt man kanske ska backa tillbaka

bas gura trummor sång endast och få det till att låta snyggt mindre kompressor kanske

Trummorna är EZ drum vilket låter bra men måste jobba mer på midifilen så att det låter levande tar tid

Hur menar du med val ex

O

Link to comment
Dela på andra sajter

So long so far away:

Jag tänkte direkt på Dan Berglund och andra 70-talets proggtrubadurer... fast lite mer engelskt.

Kul att lyssna på den här stilen. Berättande och akustiskt med dragspel och annat härligt.

Dock tycker jag inte du lyckats så särkilt med ljudet. Inget låter riktigt bra. Skulle önska mer värme, men även lite tydligare ljud

Det instrumentinsatser som inte passar något vidare tycker jag är trummorna. Särskilt hur de kommer in från början. Jovisst de "håller takten" under låtens gång men inte låter de roligt för det. Behövs det ett vanligt (supervanligt) trumkomp? Är detta det rätta kompet i så fall? Trumljudet låter inte rätt hur käcka, trevliga och populära EZdrummer än är. (Men det går ju alltid att byta sedan).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...