Jump to content
Annons

amplitube och andra frågor.


browno

Recommended Posts

Hej. Jag undrar hur jag ska göra för att få höra mina amplitube inställningar samtidigt som jag spelar in, det är ganska jobbigt att få höra allt utan dist under inspelningen... JAg har bara Demon av amplitube, men det borde väl inte spela någon roll, eller?

Sen så får jag ett konstigt "psssch" ljud när jag använder amplitube som återkommer lite då och då, nån som vet vad detta beror på?

Och till sist har jag en liten bouns fråga: Kan någon vänlig själ tipsa om var man kan få tag i ett bra enkelt gratis program att göra trummor med?

Tack på förhand. /Bruno.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad kör du för program när du spelar in? Antagligen måste du aktivera lyssningen i ditt ljudkorts kontrollpanel samt sannolikt i ditt inspelningsprogram. Det konstiga ljudet kan möjligen vara en inbyggd "störning" i demo-versionen.

Gratis trummor... Jag vet faktiskt inte. Kanske kan du hitta någon schysst SoundFont tillsammans med en gratis mjukvarusampler. Förhoppningsvis vet någon annan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1. När jag har kört amplitube har jag hört mina inställningar på en gång. Hur kör du det? Som VST-plugg eller?

2. Psssh-ljudet finns ju på demoversionen och är till för att man inte ska kunna göra några inspelningar med programmet. Har du ett registrerat exeplar eller? För i sådana fall ska du inte ha någotsådant ljud.

3. Angående trummorna; kolla den här tråden ---> https://www.studio.se/index.php?showtopic...1&hl=trummaskin

Edit: Aj då, Bonzo hann före mig där. Måste bli mer på hugget 😆

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...