Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan alla!

Jag funderar på att skaffa mig en laptop och börja köra med mjukvaru-syntar, även live har jag tänkt.. Hur mkt dator-kraft (på ett ungefär) krävs av en laptop för att kunna använda tex. native instruments pluggar fullt ut? Kanske är en dum fråga, men jag är rätt ny på området :rolleyes:

mvh Jonas

Annons
Postat

Det är alltid svårt att säga. Native instruments specar ju vad som krävs minimum. Om du te x tittar p komplete 4 så behövs det här:

System Requirements Mac OSX 10.4.x, G4 1.4 GHz, 512 MB RAM

Win XP, Pentium or Athlon 1.4 GHz, 512 MB RAM

DVD drive

Specific requirements vary depending on the individual program.

The following products are compatible with Intel-based Macintosh computers: ABSYNTH 4, BATTERY 3 and FM8. Universal Binary updates for all other included products will be available for free download within 2006.

Räcker det då? Njaee det beror på ljudkort vilken runt omkring utrsutning. Hur många pluggar du tänkt köra åt gången osv osv.

Köp så stort och snabbt det bara går är mitt standardråd. Jag kör ju själv stationärt men det finns säkert folk här med laptop. 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.