Jump to content
Annons

Min första låt.


Recommended Posts

LÅTNAMN:Cocaine(Is The Shit)

ARTIST/GRUPP:Captain Sailorbeard

GENRE:Stoner/Lo-fi

LÅTLÄNGD:3:56

KOMPOSITÖR:Captain Sailorbeard

PRODUCENT:Hammock

EV. MEDVERKANDE:Hammock

INSPELNINGSÅR:2006

Min första låt.Har inte spelat gitarr mer än ett halvår så var snälla i er bedömning...*L*

Ska jag lägga av med musiken eller vad tycker ni?

Har tidigare sjungit dödsmetall och det var ju inte helt lätt att gå från growling till mera vanlig sång.

Cocaine__Is_The_Shit_.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu så fick jag det att funka.

Jag valde spara som, och sedan så fick jag döpa filen till cocaine.mp3

Allright.

Du har ju kommit en bra bit på vägen på bara ett halvår måste jag ju säga.

Starkt jobbat!

Rent ljudmässigt så är det lite väl mycket brus och störningar från monitorn. (antar att du sitter vid datorn och spelar in gitarren.)

Försök att gå ifrån monitorn en bit så slipper du det trista oljudet som uppstår annars.

Plus att det hade vart ett plus ifall du stämde gitarren lite bättre nästa gång du spelar in 😄

Annars låter det bra. Sången passar bra tycker jag.

Kalas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var han här ! "Captain Sailorbeard" ... nästa generations dåre 😄 och nu börjar karlfan spotta ur sig låtar också 😄

Synd bara att trumspåret låg i mono ... men det kanske blev charmigt 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Näe...vilka är det ? 😎 måste jag kolla upp.....

Japp, och lyssna på din vers bredvid.

Hursomhelst är det en bra låt! Det hörs att du har haft kul när du spelat in den. 😄

Största plusset till de högerpanorerade gitarrbreaken.

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag reagerar på att du spelar trioler på gitarrerna men raka 8-delar på trummorna.

"Digitalbrus värmer inte lika mycket som analogt brus" var det nån gammal inspelningsräv som sa. Kanske hade han rätt.

Asså, jag har lyssnat på min beskärda del Black Sabbath i mina dar -- har tillochmed smygit in några covers live, men detta låter nästan mer Sabbath än våra coverversioner. Är det omdömet Bra eller Dåligt? You be the judge 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Håller med om sabbathdealen, men no biggie. Stämma gitarr är också bra 🥰.

Du har kommit en bra bit på ett halvårs spelande det märks helt klart. Trummorna passade inte riktigt in till ditt spelande ibland dock. Mycket bättre låt än min första kan jag också lägga till.

Slipa till låten lite och fortsätt lira gura!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...