Jump to content
Annons

En liten låt måste man ju bidra med


BÄNKT

Recommended Posts

LÅTNAMN:MAJ

ARTIST/GRUPP:BÄNKT

GENRE:Pop/Rock

LÅTLÄNGD:3:35

KOMPOSITÖR:BÄNKT

PRODUCENT:BÄNKT

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:1999

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)MP3

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)4,93

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)Färdig

(

LÅTLÄNK:)

Tycker det skulle vara kul att höra vad folk på detta forum skulle tycka om denna melodi. Den har några år på nacken men jag tycker ändå den har ganska okej harmonier och är energifylld. Här går jag lös på både trummor, bas, sång och gittarr, något man allt för sällan orkar med, det är ju lättare med trummaskin men en låt lyfter ändå bättre med riktiga trummor. Jepp

MAJ.mp3

Redigerat av BÄNKT
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker detta låter som Kent, Håkan Hellström, Bob-dog m.fl.. vilket innebär att krucifixet åker fram..

..men det här lät bättre på nåt sätt.. troligtvis för att det är så röjigt, stökigt..

Mixen kan nog bli renare i frekvensträsket utan att tappa röjkänslan.. framförallt sången låter väldigt mättad runt mid'en.. typ störande filtaktig.

Annorlunda basgång där på slutet som höjde annorlunda-temperaturen ett par grader också..

På dem bara Låddan..

.. men va ska jag nu göra när du tar arbetet ifrån mig?.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker detta låter som Kent, Håkan Hellström, Bob-dog m.fl.. vilket innebär att krucifixet åker fram..

..men det här lät bättre på nåt sätt.. troligtvis för att det är så röjigt, stökigt..

Mixen kan nog bli renare i frekvensträsket utan att tappa röjkänslan.. framförallt sången låter väldigt mättad runt mid'en.. typ störande filtaktig.

Annorlunda basgång där på slutet som höjde annorlunda-temperaturen ett par grader också..

På dem bara Låddan..

.. men va ska jag nu göra när du tar arbetet ifrån mig?.. 😆

Låter det kent blir jag genast intresserad.

Ska lyssna. Nu. Och genast. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar. Nu och genast.

Kent låter det inte iaf. Alldeles för glatt och poppigt..

Men det låter bra ändå! Den enda kritiken jag kan komma på (förutom att jag föredrar personligen mer melankolisk musik) är att sången är för långt fram i mixen. Den låter påklistrad på övriga musiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för tilltyckning!! Det där med Kent har jag hört förr, (de har snott allt från mig, fan skulle aldrig bjudit Jocke på den där skivan!! HA HA!!) Nej men, om Kent tycker jag mycket bra om, även om jag tycker att min musik är en annan. Mixen är som höres inte gjord i de dyraste monitorer utan i ett par Hi-fi burkar vid namn Marantz. Inte hel ärliga. Nix! Men man kan endå få till till nån slags musik i dem. Kör JBL nu. Detta var den första riktiga låten jag spelade in på dator och hade (har), stora problem att hanskas med musEQ, jämfört med fysiska rattar på ett mixerbord. Sång har jag jättesvårt för att lägga reverb på, kanske p.g. av tidigare missbruk!!

Vad blev fel Lådan? Skulle det varit en gallup med tydligare specifikationer därtill?

Lovar att nästa blir en sån, i sådana fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad blev fel Lådan? Skulle det varit en gallup med tydligare specifikationer därtill?

Lovar att nästa blir en sån, i sådana fall!

Under punkt nummer 5 står det en del saker... om man läser så långt vill säga

..nu har jag meckat om lite i din första tråd.. fyll gärna i relevanta uppgifter så slipper du Låddan sen 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om detta gäller i allmänhet, men jag försöker alltid få kören/stämmorna att börja och sluta samtidigt. Jag hörde direkt att någon stämma blev kvarvarande och det störde mig direkt. Så prova att antingen lägga en fade out på alla spår så de slutar samtidigt, eller spela in igen och bestäm exakt när du ska bli tyst. 😆

Just a thought!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...