Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Yes, har alltid undrat hur man fĂ„r en sĂ„dan att funka i Cubase :S Fattar ingenting :S Hur gör man? 😄 NĂ„gon som orkar förklara ? =) Hehe..

Peace out!

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)
Postat (redigerat)

javvist orkar jag. 😄

LÀgg till en audiokanal och lÀgg till vocodern som effekt.

LÀgg till en midikanal, se till att din midiplanka Àr vald som input pÄ ingÄngen. PÄ output pÄ midikanalen vÀljer du att den ska gÄ till vocodern.

PÄ audiokanalens input, vÀlj din mikrofoningÄng och tryck pÄ monitor. Tryck ner tangenterna och sjung.

EDIT: maxmaxmax drar snabbare Àn sin egen skugga

Redigerat av maxmaxmax
Postat
Yes, har alltid undrat hur man fĂ„r en sĂ„dan att funka i Cubase :S Fattar ingenting :S Hur gör man? 😄 NĂ„gon som orkar förklara ? =) Hehe..

Peace out!

Hmm...anvÀnder inte vocoder sÄ ofta!

LĂ€gg vocodern som inserteffekt pĂ„ det Du vill vocoda, skapa sen ett nytt midispĂ„r och koppla vocodern till de nya midispĂ„ret...och spela 😄

Borde nog funka bra!

Hoppas att mitt svar hjÀlpte nÄgot!

Peace Out!

Postat

Okej tack för svaren 😄 Men ni, jag kör icke med hĂ„rdvara 😄 hehe! skillnad dĂ„ eller?

Peace out!

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Okej tack för svaren 😄 Men ni, jag kör icke med hĂ„rdvara 😄 hehe! skillnad dĂ„ eller?

Peace out!

Nej, det Àr ingen skillnad. LÀgg effekten pÄ kanalen med din sempel eller vad du vill vocoda, trummor, gitarr eller vad som. Och kör pÄ. HÀnger du med?

Redigerat av maxmaxmax
Postat

Jaaa, fattar 😄 Tack sĂ„ mycker för svaret 😄 Hehe, var jĂ€vligt wasted nyss, duschade precis, sĂ„ mĂ„r lite bĂ€ttre nu 😄 Haha! Yeye, tack Ă€nnu en gĂ„ng! 😄

Hadet bra!

Peace out!

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
LÀgg effekten pÄ kanalen med din sempel

Sempel.

Bra Max.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.