Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har djupa funderingar att gå kursen "EMP, Electronic Music Production" hos SEA i Solna. Någon som gått just denna kurs och har något bra eller dåligt att säga om denna?

Det handlar trots om 25trk som skall betalas. Givet vet jag att denna kurs inte direkt leder till något jobb, men detta är just vad jag skulle behöva.

Annons
Postat

Jag skulle nog inte rekomendera den personligen. I och för sej är jag inte helt insatt i den och har inte gått den själv, men jag lärde känna en del studenter i en EMP-klass när jag pluggade 1 år på SAE i Sydney, Australien, så om det inte är en radikal skillnad här i Solna jämfört med down-under skulle jag inte gått den själv.

Det hela beror ju på hur upplägget ser ut, samt kursmaterialet och lärarna / föreläsarna.

Personligen tror jag att i det här fallet är det gamla "äh, spara pengarna och köp utrustning för det istället" uttrycket är bättre lämpat än för någon som går de andra kurserna på SAE.

EMP-utbildningen som erbjöds i Sydney kändes väldigt basic, och har du någon koll på tekniken så klarar du dej nog bra. Kanske ska gå någon /några kurser på folkuniversitetet som ett alternativ istället?

http://www.folkuniversitetet.se/templates/Page.aspx?id=74270

Låtskriveri & musikteori eller Elektroakustisk musik kanske är något som kan vara intressant?

Postat

Hum. Okey! Låt ju inte så bra! Det som locka mig var det att denna kurs var mer för newbies som mig typ. skall kika på länken du posta tack!

Postat

Uteslut det inte bara för att jag är lite neggo bara. 😄 Det kanske är precis det du vill göra, då är det ju bara att göra det. Men det kan ju vara så att du kommer känna att "fasen, det här visste jag ju redan" till en massa saker och då är det lite tråkigt att lägga ut så pass mycket pengar.

Lycka till med eftersökningarna i alla fall och hoppas du hittar rätt till slut!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.