Jump to content
Annons

Gustav Claughton - Ars Nova


Gurtcci

Recommended Posts

Den här låten har det jobbats länge med. Men när vi började jobba med medeltiden i plugget så började jag att omproducera den lite. Reslutatet blev en lugn New Age-låt med gregorianska munkar och medeltida instrument blandat med ett modernt beat och synthar. Lite Era över det hela, om ni har hört de.

Låten döptes till Ars Nova, som betyder "den nya konsten", vilket var en nytänkande kompositionsteknik under 1300-talet.

Den skulle självklart behöva slipas lite på, men jag blev sugen på att få lägga upp den och få lite kritik och tips så att jag inte förstör för mycket på låten. Är inte så insatt i mastering, sampling och mastering. Men jag har i alla fall försökt.

Hade även tänkt lägga till två röster i låten senare, en manlig och en kvinnlig. Men då behöver jag en kort text först.

LÅTNAMN: Ars Nova

ARTIST/GRUPP: Gustav Claughton

GENRE: New Age

LÅTLÄNGD: 5:00

KOMPOSITÖR: Gustav Claughton

PRODUCENT: Gustav Claughton

EV. MEDVERKANDE: Philippe Goldmann (Dulcimer)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,8 mb

STATUS: Färdig demo, men kan behöva jobbas mer på

Ars_Nova.mp3

Redigerat av Gurtcci
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Det är lite lågt får dra upp som fan för att höra nåt blir lite långtradigt oxå faktiskt den där shakern eller ägget som ligger där tar nästan allt oxå. Skoj idé och det kan nog bli bra i slutänden men variation krävs och ett starkare musikaliskt tema oxå tror jag nog. Lycka till

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...