Sjodahl Postat 14 september 2006 Postat 14 september 2006 tja alla! jag undrar hur jag ska göra nĂ€r jag ska recca i cubase med en mick? jag har ett EMU-0404 ljudkort... đ Jag Ă€r nĂ€stan nybörjar i Cubase, đ Tacksam för svar! Peace out!
DrHans Postat 14 september 2006 Postat 14 september 2006 Beror pÄ hur du anslutit micken. Men om du vet hur man kopplar in en mick. SÄ vÀlj den input i cubase dÀr micken gÄr till i audiospÄret som du förhoppningsvis har skapat. Markera spÄret och tryck pÄ rec. SvÄrt att förstÄ problemet nÀr du beskriver sÄ lite.
Sjodahl Postat 14 september 2006 TrĂ„dstartare Postat 14 september 2006 hehe.. det funkade att recca nĂ€r jag bara tryckte pĂ„ recc knappen! đ nĂ„vĂ€l, en polare gjorde nĂ„gra frĂ€ckta dist effekter som jag tĂ€nkte testa, sĂ„ han skickade ett project! och om jag addar en sampel pĂ„ effekterna funkar den! men om jag reccar min egna röst dĂ„ funkar icke effekterna đ kanske lite dĂ„lig förklaring? men sĂ€g till om ni vet hur jag ska gĂ„ till vĂ€ga! đ om ni vill ha en bĂ€ttre beskrivning, sĂ€g till đ peace
DrHans Postat 14 september 2006 Postat 14 september 2006 hehe.. det funkade att recca nĂ€r jag bara tryckte pĂ„ recc knappen! đ nĂ„vĂ€l, en polare gjorde nĂ„gra frĂ€ckta dist effekter som jag tĂ€nkte testa, sĂ„ han skickade ett project! och om jag addar en sampel pĂ„ effekterna funkar den! men om jag reccar min egna röst dĂ„ funkar icke effekterna đ kanske lite dĂ„lig förklaring? men sĂ€g till om ni vet hur jag ska gĂ„ till vĂ€ga! đ om ni vill ha en bĂ€ttre beskrivning, sĂ€g till đ peace Ja du fĂ„r förklara dig. NĂ€r du frĂ„gar saker pĂ„ ett forum som detta Ă€r det alltid bĂ€ttre att överbeskriva Ă€n att beskriva för lite.
Sjodahl Postat 15 september 2006 TrĂ„dstartare Postat 15 september 2006 tackar, men fixade det đ± nu Ă€r frĂ„gan bara, hur jag fĂ„r bort ett riiiktigt störande ljud i bakrunden :S lĂ„ter typ som ett tinnitus ljus :S vet nĂ„goin vad jag pratar om? eller ska jag laddaupp det som jag har gjort? đ Peace
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.