Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tja alla! jag undrar hur jag ska göra nĂ€r jag ska recca i cubase med en mick? jag har ett EMU-0404 ljudkort... 😆 Jag Ă€r nĂ€stan nybörjar i Cubase, 😆

Tacksam för svar!

Peace out!

Annons
Postat

Beror pÄ hur du anslutit micken.

Men om du vet hur man kopplar in en mick. SÄ vÀlj den input i cubase dÀr micken gÄr till i audiospÄret som du förhoppningsvis har skapat. Markera spÄret och tryck pÄ rec.

SvÄrt att förstÄ problemet nÀr du beskriver sÄ lite.

Postat

hehe.. det funkade att recca nĂ€r jag bara tryckte pĂ„ recc knappen! 😆 nĂ„vĂ€l, en polare gjorde nĂ„gra frĂ€ckta dist effekter som jag tĂ€nkte testa, sĂ„ han skickade ett project! och om jag addar en sampel pĂ„ effekterna funkar den! men om jag reccar min egna röst dĂ„ funkar icke effekterna 😆 kanske lite dĂ„lig förklaring? men sĂ€g till om ni vet hur jag ska gĂ„ till vĂ€ga! 😄 om ni vill ha en bĂ€ttre beskrivning, sĂ€g till 😄

peace

Postat
hehe.. det funkade att recca nĂ€r jag bara tryckte pĂ„ recc knappen! 😆 nĂ„vĂ€l, en polare gjorde nĂ„gra frĂ€ckta dist effekter som jag tĂ€nkte testa, sĂ„ han skickade ett project! och om jag addar en sampel pĂ„ effekterna funkar den! men om jag reccar min egna röst dĂ„ funkar icke effekterna 😆 kanske lite dĂ„lig förklaring? men sĂ€g till om ni vet hur jag ska gĂ„ till vĂ€ga! 😄 om ni vill ha en bĂ€ttre beskrivning, sĂ€g till 😄

peace

Ja du fÄr förklara dig. NÀr du frÄgar saker pÄ ett forum som detta Àr det alltid bÀttre att överbeskriva Àn att beskriva för lite.

Postat

tackar, men fixade det đŸ˜± nu Ă€r frĂ„gan bara, hur jag fĂ„r bort ett riiiktigt störande ljud i bakrunden :S lĂ„ter typ som ett tinnitus ljus :S vet nĂ„goin vad jag pratar om? eller ska jag laddaupp det som jag har gjort? 😉

Peace

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.