Jump to content
Annons

midi problem i PT


kirtaphus

Recommended Posts

PC (Windows XP)

Har försökt med allt nu, eller?

Köpte ett nytt MidiKeyboard M-audio installerat drivisar.

Kollat in i "Studio device" att min M-audio finns bockad för, jepp.

I PT gått in på Midi "Studio setup" valt min Keyboard och digimbox2 på IN port och UT

port.

I mixen, på IN selector All (testat M-audio spelar ingen roll)

och output selector M-audio

på Insert tex. Sampletank2 och på Send A 1-2

på med alla reglar i mixen och master inget ljud eller signal?

kollat att Midi thru är bockad! jepp.

När jag jag klickar med musen på Sampletank2 då hör jag i lurar

ritar jag dit i regionerna ett midi sträck eller pluppar då ser jag signalen men hör inget??

detta är en soppa utan like, *hmm*

någon som kan hjälpa, förmodligen ett lätt problem men jag ser det inte tyvärr.

Har många frågor ang detta men men..

tex, Tex, vid på vänster sida om spåret, kan man ta fram [instrument] [insert] [i/o]

ja ni vet!! ska man använda [i/o] för Midi? så på Methodeone att han gjode det,

men om jag använder det så kan jag inte komma åt plugg-in jag ser sampletank men den är inte aktiv? Har läst både manualen och sett videon fattar ändå inte, har gjort som det står, ingen signal?

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har fått ljud i åbäket nu, vad jag förstått är det inte jag som gjort fel i något, utan det är M-audio key som vill intsallera drivrutner varje gång jag slår på den,

klickar man avbryt så krackelerar USB ingången och det blir utslagen, jätte dumt av M-audio, den borde känna av det redan finns drirutiner och inte alls ställa den frågan igen.

Ska fundea att köra med midikabel i stället samt 9V trans för ström, skippa USB.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått ljud i åbäket nu, vad jag förstått är det inte jag som gjort fel i något, utan det är M-audio key som vill intsallera drivrutner varje gång jag slår på den,

klickar man avbryt så krackelerar USB ingången och det blir utslagen, jätte dumt av M-audio, den borde känna av det redan finns drirutiner och inte alls ställa den frågan igen.

Ska fundea att köra med midikabel i stället samt 9V trans för ström, skippa USB.

bra idé med midi ist. för usb.

usb suger!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...