Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag undrar om det finns nåt program sdär man kan göra egna trumkomp som låter bra ljudmässigt. Jag har kollat lite här på forumet och sett att många snackar om nåt som heter EZ drummer eller nöåt? Vad är detta? Är det detta jag söker? Behöver jag något annat program för att kunna använda det? Kostar det mycket?

Behöver verkligen lite tips.

Mvh Cobb

Annons
Postat

Den här frågan har nog blivit ställd en tusen gånger innan på detta forumet. 😆

Allt beror på en massa saker. Vad har du för utrustning, skall du använda datorn? Sequencer? Vilken slags musik? Hur skall du spela in?

Det finns en uppsjö mjukvaruinstrument som gör trumljud, men det verkar som att du behöver ta reda på lite mer basic grejor först.

Ezdrummer som du nämner är just billigt. Det låter mycket bra för pengarna.

kolla in demos o s v

http://www.ezdrummer.com/index.asp

Sök gärna här på forumet i trådar som har med trumprogramering att göra. Och förkalra lite mer vad du vill göra så kanske vi kan hjälpa dig. 😎

Postat
Den här frågan har nog blivit ställd en tusen gånger innan på detta forumet. 😄

Allt beror på en massa saker. Vad har du för utrustning, skall du använda datorn? Sequencer? Vilken slags musik? Hur skall du spela in?

Det finns en uppsjö mjukvaruinstrument som gör trumljud, men det verkar som att du behöver ta reda på lite mer basic grejor först.

Ezdrummer som du nämner är just billigt. Det låter mycket bra för pengarna.

kolla in demos o s v

http://www.ezdrummer.com/index.asp

Sök gärna här på forumet i trådar som har med trumprogramering att göra. Och förkalra lite mer vad du vill göra så kanske vi kan hjälpa dig. 🙁

Hehe, okej ja tror du (ni) har missförstått mig, eller ja har rättare sagt inte varit tydlig. Det ja menar handlar inte om inspelning eller nåt, utan det enda jag vill är att kunna sitta framför datorn och ha nåt slags program framför mig så jag kan göra lite coola trumkomp, till ingen nytta egentligen 🙂 Det är ett sånt program jag letar efter, om det nu finns nåt sånt! 🙂

Mvh!

Postat

Schysst hemsida föresten! Ja kollade in demosen, är det datorgjort? Ruggigt grym kvalité isåfall. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.