Jump to content
Annons

Svartvit italiensk filmmusik - "canzone"


Dagon

Är låten bra?  

6 röster

  1. 1. Är låten bra?

    • 1) Skräp
      0
    • 2) Nä
      0
    • 3) Ok
      1
    • 4) Bra
      5
    • 5) Lysande
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Canzone

ARTIST/GRUPP: Nighteyes

GENRE: Filmiskt

LÅTLÄNGD: 1:52

KOMPOSITÖR: Viktor & Daniel Sarge

PRODUCENT: Viktor Sarge

EV. MEDVERKANDE: Viktor & Daniel Sarge

INSPELNINGSÅR: 2006 (26 Juli)

FORMAT: mp3 kodad i 128kbit/s

STORLEK: 1.82mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: http://www.nighteyes.se/audio/Canzone.mp3

För två år sedan postade jag ganska skabbig ambientmetal. Nu har jag uppgraderat både utrustning och "skills" - vad tycker ni?

Tacksam för feedback på känslan i låten och produktionen. Vi skrev och spelade in i ett svep på nattkvisten. Uppdaterade med lite ambiensljud och mastring dagarna efter.

[Edit: bytte titel på tråden]

Redigerat av Dagon
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bullfrog: Ingen Anime ännu, men tack för komplimangen. Har iofs sett Akira, Spirited Away och några andra uppenbara men jag vet inte om det ens räknas till Anime.

Vi funderade på ett B-parti, men beslöt oss istället för att låta bli. Har istället en del längre låtar på gång som också är tänkta att ingå i projektet. Skall bara väva ihop dem så de passar tillsammans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom igen nu. Jag är nyfiken - vad tycker ni? Övriga låtar blir med sång och lite mer sväng, men det här hade så skön stämning. Hade tänkt mig den som intro.

Taskigt komprimerat? För sentimentalt? För otäckt? För bra? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oceanic: Hm, jo jag gick nog kanske ut lite hårt med kompressorn. Nivåerna skall annars vara ok. Jag älskar skivknaster, men det här är första gången jag lyckats motivera att använda det. Det känns ju ofta lite sökt. Tänkte att jag kunde tillåta mig det om jag inte hade så mycket delayer på allting 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter skitskönt! Det enda som förstör lite av stämningen är gitarren som ger mig någon sorts hårdrocksballadskänsla som inte alls passar. Nylon istället? Eller kanske mixa den annorlunda. Choruset och den där slicka diskanten är nog det jag stör mig på mest.

Vad är det för piano? Grymt fin dynamik i det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt nice!

Men jag har lite åsikter, och det är givetvis ur mitt perspektiv... 😉

00:20 klickar det.

Nerslagen på bastrumman känns lite off, det skulle bli mycket mer pampigt om det låg på andra timings. Pianot tycker jag är för högt, och för rent... i förhållande till det övriga.

Link to comment
Dela på andra sajter

VacUm: Tackar tackar 🙂 Piano är SampleTank 2 SE - HQ MnM Piano. Ren preset med lite phono-effekt på. Tacksam för att det följer med några användbara presets även i bundle-versionen. Kan förstå vad du menar med gitarren - har precis köpt en ny gitarr och inte lärt mig komma överens med den ännu. Fast roligt är det. Tyvärr är det ett exra hål i min nylongitarr som inte borde vara där. Kan iofs prova ändå.

Nangiljala: Man tackar och bockar 🙂 Hade helt missat klicket vid 0:20 - störande. Däremot hade jag börjat märka tveksam kompression vid ex. 0:45 - 47. Håller med om att trummorna kan kännas lite konstiga, men jag hävdar att det är avsiktligt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Negod (oregistrerad)

Me like...

Du är duktig på att plocka fram stämmning. Man känner riktigt hur man går i en 40 tals gränd i NY och en snubbe står och fundersamt röker en cigg i regnet. hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Nangiljala: Håller helt och fullt med - my way or the highway 😆

Negod: Tack, det var ganska exakt det som var meningen. Jag blir ofta "anklagad" för att skriva filmmusik. Kämpar med att strukturera lite mer traditionellt, men jag kanske skall flumma ut helt. Tror jag går och gör det på en gång 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...