Jump to content
Annons

Close To You


Morre

Recommended Posts

LÅTNAMN: Close To You

ARTIST/GRUPP: Morre

GENRE: Dance

KOMPOSITÖR: Mårten Eliasson

PRODUCENT: Mårten Eliasson

INSPELNINGSÅR: 2006

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=347208

Låt namn Close To You

Skriv vad ni tycker jag tycker om låten.

Man blir lite bättre och bättre för varje ny låt det tar ett tag att lära sig det här.

Rock the house

Morre

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra smäll i bastrumman, men alldeles för simpel ljudbild och ett (1) enkelt leadljud är väl nästan no-no i trancesammanhang?

Du skulle nog kunna fylla ut med 50% mer saker i mixen innan den börjar likna en färdig låt, build-up's o breakdowns som gör att helheten smälter ihop från sektion till sektion, kreativt användande av effekter - delay's, filtersvep m.m.

Kolla något alster från Drik / Emortal o du förstår vad jag syftar på.. eller någon annan valfri trance-dude för den delen.. det finns ett par på detta forum som gör inspirerande grejer.

Den andra låten lät mer intressant om än lite tjatig efter en stund.

Låt effekterna flöda 😕

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte helt nöjd själv med låten helt klart.

Tänkte bara dela med mig man lär sig med och mer menar jag, sedan tycker jag att det var kul att du tog upp No No det tycker jag bara är bra då det är någon som hör det och det var meningen.

Sedan har jag märkt något som är kul här på forumet det är att alla tycker nästan olika om en låt. Kan vara så att det är ens egen smak man vill höra eller...

Ju fler kockar desto sämre soppa heter det.

Jag arbetar sakta så det tar ett tag till nästa låt kan tänkas att jag mixar om dom jag har med har tänkta köpa mig en ny synth med m.m.

Ok mixa på nu så vi får höra mer här på demo forumet.

Rock the house Morre

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan har jag märkt något som är kul här på forumet det är att alla tycker nästan olika om en låt. Kan vara så att det är ens egen smak man vill höra eller...

Jo alla har säkert egna favorit-ljudbilder, men det är inte alla som ger sig in och försöker analysera vad andra har tänkt sig med sin musik när personen inte förklarar hur han/hon tänkt från första början.

Ju fler kockar desto sämre soppa heter det.

I det här fallet skulle du nog skrivit: Ju fler kockar - desto fler olika smaker... allt beror ju på vad du väljer att använda för "ingredienser" av de andra kockarnas inköpslista..

Det man frågar efter får man oftast koncist svar på - frågar man inte, för man inte vet, är osäker, eller inte bryr sig, blir svaret mer analyserat efter den som svarar och dens pesonliga smak.. ganska enkelt.

Jag gillar en fruktansvärd bred blandning av musik och olika element tilltalar olika mycket i mixar - rent generellt, så visst, jag ger dig råd efter mitt öra

Jag försöker däremot alltid analysera vad upphovsmannen tänkt sig förmedla med musiken och vad personen frågar efter, så i detta fallet är jag väldigt styrd av det jag hör..

Hade du skrivit: Jag är jäkligt nöjd med trummorna och mitt enkla lead-ljud men det känns så avskalat - hur ska jag göra allting fetare? hade jag inte brytt mig om att Lead-ljudet låter enkelt, och att trummorna låter som de gör..

Så formulera dina idéer bättre så kan jag lova att du kommer få bättre svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...