Jump to content
Annons

E-MU 0404, helt stört?


B@kon

Recommended Posts

Hej hopp!

Har haft mitt 0404-kort nu i ca 1.5 år, men igår när jag satt här inne på studio forum och lyssnsade på någon techno-låt eller vad det var så hörde jag att det skorrade.

Först trodde jag att det var låten som var gräsligt inspelad men sen började det låta ungefär, ja vad ska man säga? Som hassan grejen när han ringer och "har fel på telefonen"

Det låter väldigt mörkt och går knappt att lyssna på.

Vette tusan vad felet kan vara, men om någon upplevt något liknande?

Har märkt att dotorn har varit relativt seg senaste dagarna också, kan det ha något med det att göra?

Eller är det helt enkelt ljudkortet som har levt sitt liv? :rolleyes:

Detta är fruktansvärt irriterande, då jag inte vet vart jag ska börja.

Har dock testat att byta plats på ljudkortet och installerat om det, men utan resultat :rolleyes:

Hoppas någon har något vettigt förslag, innan denna jävla burk åker ut genom en ruta :rolleyes:

Tack tack, på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har det inte blivit bättre sen dess att du upptäckte problemet?

Jag har aldrig stött på detta och jag känner tre andra som har samma kort och inte hört något.

Att datorn betett sig segt kan ju faktiskt vara förklaringen. Du har inga virus som ligger och härjar i bakgrunden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo grejen är att jag har fört över grejer från ett webhotell till ett annat, och på servern låt väldigt mycket virus (400 st tror jag) Har tagit bort dom och sökt 2 gånger sedan dess, och nu finns inte ett enda virus.

Nu går det faktiskt att lyssna (ibland)

När jag klickar på någonting tex. "den här datorn" så börjar det knorra igen.

Antar att jag måste formattera igen, men drar mig verkligen från att göra det, då jag redan gjort det så många gånger i år :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...