Jump to content
Annons

Ny Låt .. The Hunt!


Mr-PsykotiC (oregistrerad)

Recommended Posts

Mr-PsykotiC (oregistrerad)

LÅTNAMN: The Hunt!

ARTIST/GRUPP: Mr-PsykotiC

GENRE: Hardstyle [Hardstyle = Utvekling av Hardcore / Gabber Music]

KOMPOSITÖR: Mr-Psykotic

INSPELNINGSÅR: 2006

STATUS: holler på med ett Hardstyle Album

Gå in På linken o klicka på låten ...

😉

www.betarecords.com/mr-psykotic

FeedBAck PleeeZzz 🙂

Mr_PsykotiC___The_Hunt___Beta_Vers_.mp3

Redigerat av Mr-PsykotiC
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Egentligen borde jag inte kommentera eftersom jag inte kan något om sån här musik, men eftersom jag redan lyssnat och du kanske ändå tycker det är intressant med input från en som lyssnar på allt mellan Pop/rock - Metal så kommer det här...

Tycker introt är coolt med Comradiosnacket, sen tycker jag att det är en ganska cool låt, men i mina öron fattas det en melodi någonstans för att det inte ska bli enformigt. En sak som jag märkte var att det där swochljudet som ligger med låten igenom hamnar lite ur takt ibland, ska det vara så?

En sista fråga från en som inte har någon koll på denna typ av musik: Vem/var lyssnar man på sån här musik? (Ta det inte som en förolämpning, jag är bara okunning)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr-PsykotiC (oregistrerad)
Egentligen borde jag inte kommentera eftersom jag inte kan något om sån här musik, men eftersom jag redan lyssnat och du kanske ändå tycker det är intressant med input från en som lyssnar på allt mellan Pop/rock - Metal så kommer det här...

Tycker introt är coolt med Comradiosnacket, sen tycker jag att det är en ganska cool låt, men i mina öron fattas det en melodi någonstans för att det inte ska bli enformigt. En sak som jag märkte var att det där swochljudet som ligger med låten igenom hamnar lite ur takt ibland, ska det vara så?

En sista fråga från en som inte har någon koll på denna typ av musik: Vem/var lyssnar man på sån här musik? (Ta det inte som en förolämpning, jag är bara okunning)

Tack för Feedback 😕 ..

nej det ska inte vara ur takt men jag är ganska så upptagen så jag hinner inte så med så mycket holler på med mycket andra låtar, med så att jag inte ska stressa med låtarna ... och låten är bara i Beta Variation allså inte fördig en, men jag tänkte efter som den nesstan är färdig så la jag up låten på nätet ,,, ...

Svar på Sista frågan ...

Hardstyle är välldigt populärt i Holland (Nederlenderna) & tyskland.. Lixom Hard Trance.. Hardcore. Trance ,, Dance .. e.t.c ...

som Festivalen Som är i Berlin Varje år "Love Parade" i 3 dagar tror jag om jag mins rätt .. bara electronisk music som spelas på gatorna i berlin ...

..

Det är inte så mycket Electronisk (Trance//Psytrance//Hard Trance) som spelas i svensk Radio/Tv .. förstår om du inte har hört så mycket annorlunda Electroniska Genres .. här i sverige ... ID&T Records släpper bara Electronisk musik du kan ju klicka runt lite på sidan www.id-t.com .... OBS sidan är på Engelska eller Tyska

P.S

Holler på o bygger hemma studio

Tack för Feedback

//Mr-Psy

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger som eversound att det Swoosh ljudet låter ur takt ibland :S

Du borde öka basen rejält, både basslingan och bastrumman.

Ett plus var dom tom tomsen som kom in efter ett tag. Men mer bas och fixa/ta bort swoosh ljudet så blir det riktigt ös. 😑

Men jag förmodar att du inte är klar än eftersom där inte är någon fet lead =)

Men jobba på 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr-PsykotiC (oregistrerad)
Jag säger som eversound att det Swoosh ljudet låter ur takt ibland :S

Du borde öka basen rejält, både basslingan och bastrumman.

Ett plus var dom tom tomsen som kom in efter ett tag. Men mer bas och fixa/ta bort swoosh ljudet så blir det riktigt ös. 😑

Men jag förmodar att du inte är klar än eftersom där inte är någon fet lead =)

Men jobba på 🙂

😛 Tackar för Feed-back =)

nej som sakt jag är ju inte färdig en ,,,

men bara bra ohöra vad folk tycker om om det är något som man har missat.

En Fet Lead kommer så småning om ,, mosste bara få färdigt/vidare några några project som ligger o väntar 😄 ...

tackar för + om tomsen drumsen 😄

//Mr-Psy

Redigerat av Mr-PsykotiC
Link to comment
Dela på andra sajter

Swooshet låter som redan påtaalats mer än lovligt off beat ibland, borde fixas till. Tomsen låter "lite lira på tangenter" inte off men lite stelt.

Tror också att det skulle bli bättre med mer reverb på cymbalen, eller längre release, den dör lite snabbt.

Då jag inte lyssnar på dylik musik får du ta mina kommentrer för vad de är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillande introt tills det kändes för långt. Sen blir det konstigt när ljuden ligger så otajt. Hela låten känns väldigt enformig. det händer inget förutom att man stör sig på att det är i otakt. Har svårt att se att folk vill dansa till det här så det inte håller takten.

Det var kul att lyssna på dock, känns som att det går att bygga vidare åp men det måste hända något.

Jag tycker du skall korta ner introt. lägga grejerna i tack. Sån här musik brukar ju vara superkvantiserad. Sen tycker jag det behövs någon melodi och variation. Tycker det saknas bas också.

Blir kul att höra om du jobbar vidare på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr-PsykotiC (oregistrerad)

Svar på DrHans & claypool

Smaken Som Baken ...

Tjatigt eller inte Tjatigt ... introt är inte så longt om du Jemför med Riktiga Club Mixar .... där kan introt va hur longt som helst, och så låter det som låten ska komma igong ,, så forsätter introt en då. med hi hats .. bass kick e.t.c.

och så har jag inte en normal dator så jag kan inte bara kräma på med efecter hur som hellst ,,,

gör typ alla ljud i Stand Alone program/Softwares allså program som öppnas i ett eget fönster utan att Master Programet inget VST allså.

jag vet att det går i otakt ,, på vissa ställen i låten ,,, Ska fix det...

Har varit på partyn när folk dansar till ricktigt skumm musik med Bpm mellan 145-280 Bpm.. så jag tror dom flessta Party people Överlever ...

men som sakt finns ingen bra industri här i sverige, för son typ av musk hadde inte tänkt o satsa på Svensk marknad ,, men alltid kul o höra vad folk tycker.. 😉

//Mr-Psy

Redigerat av Mr-PsykotiC
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...