Jump to content
Annons

Simple Solid - Intro


Betyg  

1 röst

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      0
    • 5
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Intro

ARTIST/GRUPP: Simple Solid

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 0:48

KOMPOSITÖR: Johan Persson

PRODUCENT: Johan Persson

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 1,1 mb

STATUS: idé på intro till ev. album

LÅTLÄNK: http://www.megaupload.com/se/?d=OSB7XCF0

Här är ett intro (till ett album som jag hade tänkt jobba med) som jag gjort, hoppas det går bra att posta det här och att ni vill komma med kommentarer om det. Det är ett rätt flummigt introspår... och ja, lyssna själva 😆

Redigerat av Johan_P
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här kändes lite för akustiskt för att ge, åtminstone mig, Trancevibbar.

..Men hittar du en bra uppföljning kan det bli verkligen intressant.. som sagt är det svårt att tro att det kommer något malande trance-likt efter ett så relativt anonymt intro..

So..Shock me 🙂

p.s Megaupload är brutalt segt att vänta på 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag lyssnat.

Det första jag reagerade på är "knastret" som ligger hela tiden i bakgrunden, kanske ska vara så?

Är det ett intro till hela skivan eller intro till en låt, ganska viktigt att veta 🙁

Som jag tycker så ska ett intro till en skiva börja lungt och sedan bli högre och högre och bli snabbare och snabbare, så man känner adrenalinet pumpa 🙂

Sedan ska ju hela alltet sluta med en tranponering typ 50000 oktaver med en grym "spacesynth" eller nåt sånt, då får du ett gott intro 🙂 hehe

Ha det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här kändes lite för akustiskt för att ge, åtminstone mig, Trancevibbar.

..Men hittar du en bra uppföljning kan det bli verkligen intressant.. som sagt är det svårt att tro att det kommer något malande trance-likt efter ett så relativt anonymt intro..

So..Shock me 😆

p.s Megaupload är brutalt segt att vänta på 😳

Jag producerar inget melodiskt alltså. Trance finns i flera olika skepnader, du vet 😆 Detta är tänkt till något progressivt och aningen flummigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag lyssnat.

Det första jag reagerade på är "knastret" som ligger hela tiden i bakgrunden, kanske ska vara så?

Är det ett intro till hela skivan eller intro till en låt, ganska viktigt att veta 😆

Som jag tycker så ska ett intro till en skiva börja lungt och sedan bli högre och högre och bli snabbare och snabbare, så man känner adrenalinet pumpa 😳

Sedan ska ju hela alltet sluta med en tranponering typ 50000 oktaver med en grym "spacesynth" eller nåt sånt, då får du ett gott intro 😆 hehe

Ha det!

Ja, knastert ska vara där.

Är tänkt som ett intro till en skiva, men blir nog inget av den anyway.

Hehe, det skulle inte tänkt bli något adrenalinpumpande här inte, utan mer ett flummigt intro till ett laidback album med mycket chillinfluencer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...