Jump to content
Annons

produktions kritik


Recommended Posts

Tja man !!! Jag tycker också att det låter bra, inget direkt att klaga på faktist. Tjejens röst låter som skuren för alla låtar helt enkelt.. Jag vill dock höja ett varningens finger gällande samplingen (Tiga)..

Givetvis är det inte tillåtet att sampla någon som helst låt över huvudtaget, men måste man sampla brukar man åtminstånde ge låten en 10-15 år, innan man ger sig på och stjäl! ( Ja, det låter tokigt men det är en liten regel).

Det jag menar är att du/ni kommer inte betraktas som seriösa om ni samplar Tiga. Jag vet att det blir en tvärtom effekt och det vill man inte ha i början av sin karriär!

Man samplar inte Eric Prydz eller Tomas Ledin, man samplar James Brown eller Temptations om du förstår vad jag menar! 🙂

Dessutom behöver inte dessa låtar mer hjälp, utan de är bra som de är!

🙂 Fred !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tja man !!! Jag tycker också att det låter bra, inget direkt att klaga på faktist. Tjejens röst låter som skuren för alla låtar helt enkelt.. Jag vill dock höja ett varningens finger gällande samplingen (Tiga)..

Givetvis är det inte tillåtet att sampla någon som helst låt över huvudtaget, men måste man sampla brukar man åtminstånde ge låten en 10-15 år, innan man ger sig på och stjäl! ( Ja, det låter tokigt men det är en liten regel).

Det jag menar är att du/ni kommer inte betraktas som seriösa om ni samplar Tiga. Jag vet att det blir en tvärtom effekt och det vill man inte ha i början av sin karriär!

Man samplar inte Eric Prydz eller Tomas Ledin, man samplar James Brown eller Temptations om du förstår vad jag menar! 🙂

Dessutom behöver inte dessa låtar mer hjälp, utan de är bra som de är!

🙂 Fred !!

Jag förstår... Detta hänger ihop med varför jag inte får lägga upp låten för download!

men....

Om det på skivomslaget skulle stå som en feature/cowrite?

D.v.s. Om Tiga själv godkänner och får en stooor cut på låten.

Då blir det ju mer som om vi jobbat tillsammans och vi får hans namn på köpet....

Kul att du tycker att det låter bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...