Jump to content
Annons

lcd-tv


Recommended Posts

EY!

Införskaffade för nån vecka sen en 32" lcd-tv. har kopplat den till datorn via dvi-ingången, och så långt så väl...

När jag sedan tänkte lira ett parti good ol' counter strike blev det däremot problem. både ljudet och bilden laggar efter!

har funderat lite över detta. en tanke som slog mig var att det kanske är responstiden som helt enkelt är för dålig för denna typ av applikation. ligger närmare bestämt på 12 ms enligt spec...

min fråga till eventuella vetare är därför: kan det bero på detta? och finns det isåfall något sätt att kringgå problemet?

chips out!

/Tom

Redigerat av killen_med_skorna
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det där om 12 ms är bara pixlarnas responstid, och 12 ms märker man inte om man inte är väääldigt noga. Jag har t ex 12 ms på mina LCD-skärmar och det är inga problem alls. Däremot är det väl skärmens interna processing som är för långsam, eftersom även ljudet hamnar efter. Det har liksom ingenting att göra med 12 ms-tiden.

Kör du skärmens native-upplösning eller måste skärmen själv skala om bilden? Det kan vara anledningen isåfall. Testa att köra nativeupplösningen, brukar vara 1366x768 på 16:9 32".

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Påverkar den interna processingen ljudet även då man använder externt ljudsystem? i nuläget linear jag ljudet direkt från datorn.

Har dålig koll på vad nativeupplösning innebär, men jag ska nog testa om det gör nån skillnad. kör just nu på 1280x720 tror jag...

får testa när jag kommer hem från jobbet 🙂

återkommer om det skiter sig 😉

såvida jag inte missminner mighar jag förresten för mig att skärmen inte skalas ner för automatiskt... 😉

Redigerat av killen_med_skorna
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...