Bass Jim Postat 27 juni 2006 Postat 27 juni 2006 Hej HallĂ„!! Ăr det nĂ„gon hĂ€r som har nĂ„n aning om hur man fĂ„r till det bas ljudet som In Flames har pĂ„ sitt senaste album Come Clarity. Spelar sjĂ€lv bas och Ă€r högst imponerad pĂ„ detta sound Bara en ren allmĂ€n frĂ„ga đđČđ !!
Bass Jim Postat 29 juni 2006 TrĂ„dstartare Postat 29 juni 2006 Finns det ingen som ens har en tanke om hur man fĂ„r till det bas ljudet?? đ Alla tankar Ă€r vĂ€lkommna!! đ Har nĂ„gon hört albumet Come Clarity?? Ha det bra đ
pirateKING Postat 29 juni 2006 Postat 29 juni 2006 (redigerat) Finns det ingen som ens har en tanke om hur man fĂ„r till det bas ljudet?? đAlla tankar Ă€r vĂ€lkommna!! đ Har nĂ„gon hört albumet Come Clarity?? Ha det bra đ En vild gissning Ă€r att dom har mickat upp en basstĂ€rkare! SkĂ€mtĂ„sido sĂ„ kan du börja med att stĂ€mma ner, Ă€r det till Aiss? Det gör att de blir sĂ„ dĂ€r dovt. Sen fĂ„r du pröva med att vĂ€lja rĂ€tt bas. Peter Iwers kör med Ibanes, Washburn och ESP vad jag vet iaf. LĂ€ser nu pĂ„ deras hemsida att han ocksĂ„ anvĂ€nder sig utav Peavey och spector, och en(sĂ€kert flera) Ampeg förstĂ€rkare. DĂ€r kan du börja đ EDIT: Kan tillĂ€gga att jag ocksĂ„ Ă€r fascinerad av basljudet pĂ„ den plattan, eller framförallt lĂ„ten Come Clarity (enda lĂ„ten dĂ„ basen hörs typ đ). Om du hittar nĂ„t snartlikt fĂ„r du gĂ€rna posta en guide! đ Redigerat 29 juni 2006 av pirateKING
Bass Jim Postat 30 juni 2006 TrĂ„dstartare Postat 30 juni 2006 Heej!! Kul att nĂ„gon hade nĂ„tt att skriva đ . För att minimera dina förslag sĂ„ kan man se pĂ„ bilder pĂ„ deras hemsida att Peter spelar pĂ„ sin ESP, men det syns inte till nĂ„gon förstĂ€rkare. . Sen vet jag att de stĂ€mmer ner, men det Ă€r ocksĂ„ en lite skum grej. NĂ€r jag stĂ€mmer ner sĂ„ fĂ„r jag bara en dov ludigg ton vilket jag inte tycker att det lĂ„ter som om Peter har. đ // đłđđ
Emil Postat 30 juni 2006 Postat 30 juni 2006 Heej!!Kul att nĂ„gon hade nĂ„tt att skriva đ . För att minimera dina förslag sĂ„ kan man se pĂ„ bilder pĂ„ deras hemsida att Peter spelar pĂ„ sin ESP, men det syns inte till nĂ„gon förstĂ€rkare. . Sen vet jag att de stĂ€mmer ner, men det Ă€r ocksĂ„ en lite skum grej. NĂ€r jag stĂ€mmer ner sĂ„ fĂ„r jag bara en dov ludigg ton vilket jag inte tycker att det lĂ„ter som om Peter har. đ // đłđđ NĂ€r man stĂ€mmer ner krĂ€vs ofta tjockare strĂ€ngar för att fĂ„ samma attack i ljudet, strĂ€ngarna sitter för löst annars om du förstĂ„r va ja menar.
MrPhil (oregistrerad) Postat 30 juni 2006 Postat 30 juni 2006 NĂ€r jag stĂ€mmer ner sĂ„ fĂ„r jag bara en dov ludigg ton vilket jag inte tycker att det lĂ„ter som om Peter har. đ„° // đ„°đČđ Tjockare strĂ€ngar! SpĂ€nn hĂ„rdare. om man bara stĂ€mmer ner med vanliga strĂ€ngar kan det lĂ€tt bli fladder bara.
Bass Jim Postat 11 juli 2006 TrĂ„dstartare Postat 11 juli 2006 Hej! pirateKING sa att jag skulle Ă„tekomma nĂ€r jag hade hittat nĂ„got snarlikt. SĂ„ hĂ€r Ă€r jag. Jag lekte lite med Guitar rig, nĂ€r vi skulle spela in en demo och nĂ€r fick jag det att lĂ„ta rĂ€tt likt. Men jag kommer inte ihĂ„g vad jag gjorde det var ett tag sedan. Men men det Ă€r vad jag har att komma med Ă€n sĂ„ lĂ€nge. Hejsves đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.