Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej HallÄ!!

Är det nĂ„gon hĂ€r som har nĂ„n aning om hur man fĂ„r till det bas ljudet som In Flames har pĂ„ sitt senaste album Come Clarity. Spelar sjĂ€lv bas och Ă€r högst imponerad pĂ„ detta sound

Bara en ren allmĂ€n frĂ„ga 😕đŸ˜Č🙂 !!

Annons
Postat

Finns det ingen som ens har en tanke om hur man fĂ„r till det bas ljudet?? 😉

Alla tankar Ă€r vĂ€lkommna!! 😛 Har nĂ„gon hört albumet Come Clarity??

Ha det bra 🙂

Postat (redigerat)
Finns det ingen som ens har en tanke om hur man fĂ„r till det bas ljudet?? 😉

Alla tankar Ă€r vĂ€lkommna!! 😛  Har nĂ„gon hört albumet Come Clarity??

Ha det bra 😄

En vild gissning Àr att dom har mickat upp en basstÀrkare!

SkÀmtÄsido sÄ kan du börja med att stÀmma ner, Àr det till Aiss? Det gör att de blir sÄ dÀr dovt. Sen fÄr du pröva med att vÀlja rÀtt bas. Peter Iwers kör med Ibanes, Washburn och ESP vad jag vet iaf. LÀser nu pÄ deras hemsida att han ocksÄ anvÀnder sig utav Peavey och spector, och en(sÀkert flera) Ampeg förstÀrkare.

DĂ€r kan du börja 😄

EDIT: Kan tillĂ€gga att jag ocksĂ„ Ă€r fascinerad av basljudet pĂ„ den plattan, eller framförallt lĂ„ten Come Clarity (enda lĂ„ten dĂ„ basen hörs typ 🙂). Om du hittar nĂ„t snartlikt fĂ„r du gĂ€rna posta en guide! 😄

Redigerat av pirateKING
Postat

Heej!!

Kul att nĂ„gon hade nĂ„tt att skriva 😆 . För att minimera dina förslag sĂ„ kan man se pĂ„ bilder pĂ„ deras hemsida att Peter spelar pĂ„ sin ESP, men det syns inte till nĂ„gon förstĂ€rkare. :rolleyes: . Sen vet jag att de stĂ€mmer ner, men det Ă€r ocksĂ„ en lite skum grej. NĂ€r jag stĂ€mmer ner sĂ„ fĂ„r jag bara en dov ludigg ton vilket jag inte tycker att det lĂ„ter som om Peter har. 🙂

// 😳😆😆

Postat
Heej!!

Kul att nĂ„gon hade nĂ„tt att skriva 😆 . För att minimera dina förslag sĂ„ kan man se pĂ„ bilder pĂ„ deras hemsida att Peter spelar pĂ„ sin ESP, men det syns inte till nĂ„gon förstĂ€rkare. :rolleyes: . Sen vet jag att de stĂ€mmer ner, men det Ă€r ocksĂ„ en lite skum grej. NĂ€r jag stĂ€mmer ner sĂ„ fĂ„r jag bara en dov ludigg ton vilket jag inte tycker att det lĂ„ter som om Peter har. 🙂

// 😳😆😆

NÀr man stÀmmer ner krÀvs ofta tjockare strÀngar för att fÄ samma attack i ljudet, strÀngarna sitter för löst annars om du förstÄr va ja menar.

MrPhil (oregistrerad)
Postat
NĂ€r jag stĂ€mmer ner sĂ„ fĂ„r jag bara en dov ludigg ton vilket jag inte tycker att det lĂ„ter som om Peter har. đŸ„°

// đŸ„°đŸ˜Č😛

Tjockare strÀngar! SpÀnn hÄrdare. om man bara stÀmmer ner med vanliga strÀngar kan det lÀtt bli fladder bara.

• 2 veckor senare...
Postat

Hej!

pirateKING sa att jag skulle Ätekomma nÀr jag hade hittat nÄgot snarlikt. SÄ hÀr Àr jag. Jag lekte lite med Guitar rig, nÀr vi skulle spela in en demo och nÀr fick jag det att lÄta rÀtt likt. Men jag kommer inte ihÄg vad jag gjorde det var ett tag sedan.

Men men det Àr vad jag har att komma med Àn sÄ lÀnge.

Hejsves 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.