Jump to content
Annons

E-mu 0404 kortet hittas inte :(


Fjodrov

Recommended Posts

När jag satte på min dator igår så hittade den inte mitt ljudkort! Om man tittar på baksidan så ser man att den optiska lampan lyser så på något sätt "sitter den ju ihop med datorn." Jag har provat att ta ut och avinstallera kortet men varje gång jag försöker köra den senaste installations patchen så får jag meddelandet "Setup couldn't detect any E-mu Audio card on your system. Please ensure that your E-mu

card is properly installed before running this setup program." Varför blir det så?? SNÄLLA HJÄLP!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 månad senare...

FEL!

Lösningen är att E-MU har skickat med fel drivrutiner.

Har samma kort och jag fick en inloggning av e-mu till den riktiga installationsskivan och drivarna.

Har formaterat datorn idag, och har inte kvar filerna och FTPn fungerar inte.

Smått irriterande också då jag köpt ett par P8A monitorer jag vill testa.

Uscha, nej hoppas att det löser sig / har löst sig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har läst ett par andra trådar om EMU 0404 som också beskrivit någon form av trubbel med drivisarna. Jag håller just nu på att uppgradera min studio, men tills jag fått mitt nya kort sitter jag på ett ......0404....;-) och har liknande problem som beskrivits tidigare.... Kortet slutar leverera ljud utan att ge något felmeddelande - jag avinstallerar då både patchmixen, och drivisarna. Och ominstallerar dem sen, då blir det rock´n roll....:-) Men eftersom jag får gå igenom den här proceduren 3-4 ggr per vecka, har jag tröttnat.

Det blir inget nytt EMU-kort för mig.

peterpop

Link to comment
Dela på andra sajter

Men fixa det istället.

Jag är sjukt nöjd med mitt kort iaf, även om det strulat några gånger.

Första jag gjorde var att spela in gitarr i cubase, och det var sjukt vad bra det lät.

Har skaffat EZ Drummer idag, och ska försöka spela in lite framöver, och se vad som händer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...