Jump to content
Annons

Ny låt! "Fly Away" Long Beach Productions


Recommended Posts

Annons

Sure, det svänger och trummorna är fina.

Men jag tycker arrangemanget låter lite tunnt.

Saker jag skulle fixa: 🙂

  • Oktav-arpeggiot vid 2:11, förskjut högerkanalen några ms. Det ökar stereobredden lite.
  • Det tunna bassljudet lider ännu mer vid kick/bassolot vid 2:55. Det låter lite kliniskt.
    Byt ut eller dubba bassljudet.
  • Skita ner gitarren och pianosynten med nån förstärkare alt. förstärkarplugg. 😄
  • Elpiano-stabben vid 3:50 klickar. Mjuka till attacken?

Det ska väl mer sång på det här?

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Sure, det svänger och trummorna är fina.

Men jag tycker arrangemanget låter lite tunnt.

Saker jag skulle fixa: :rolleyes:

  • Oktav-arpeggiot vid 2:11, förskjut högerkanalen några ms. Det ökar stereobredden lite.
  • Det tunna bassljudet lider ännu mer vid kick/bassolot vid 2:55. Det låter lite kliniskt.
    Byt ut eller dubba bassljudet.
  • Skita ner gitarren och pianosynten med nån förstärkare alt. förstärkarplugg. 😏
  • Elpiano-stabben vid 3:50 klickar. Mjuka till attacken?

Det ska väl mer sång på det här?

låten är förkortad ca 1 min det kanske är därför som arangemanget låter konstigt. jag var tvungen att förkorta den för att kunna lägga ut den på www.Myspace.com låtarna får max vara 6mb och jag var tvungen att göra den i 96kbps för att få ner den under 6mb, det lät skit! så jag kortade ner den helt enkelt och exporterade den i 128kbps (5617kb) låten skulle defenetivt behöva mera sång! håller med...

ska snacka med en tjej nu i veckan om hon kan prov sjunga lite.

2:11

jag brukar försjuta ca 10 ms men på just det där partit har jag faktist inte gjort det. ska kolla på det.

2:55

det låter nog bättre när det blir riktig sång (hoppas jag)

jag gillar gitarren som den är =) det är ju inte rock and roll precis...

3:50

ska kolla över det...

tack för tippsen!

konstruktiv kretik är skitbra att få...

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Det låter bra men en sångerska måste dit pianot blir för fyrkantigt i början om det ska fronta så mycket. Annars finns det inget speciellt att klaga på kort sagt dit med sång så är det klart för då kommer du att höra hur du ska mixa och vad du eventuellt behöver förändra. Bra låt lycka till med sången.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker det är så svårt att säga när man inte vet riktigt hur du tänkt dig ledmelodin... kan du inte bara lägga på något instrument som spelar melodin?

Bakgrunden håller bra tycker jag, spontant känns gitarren ibland lite malplacerad mot allt det elektroniska men samtidigt är det kanske en del av karaktären. Håller nog med linus där. Håller utkik efter fortsättningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

har pratat med sångaren nu. ska spela in sång snart. måste skriva klart nån sorts text bara =) jag lägger upp en ny version så fort den är klar.

om det är någon som vill göra något kul sammarbete så hör av er. jag är öppen för förslag. jag gör även hipp hopp beats och massa annat...

tack för alla svar hitills, det uppskattas...

/Long Beach Productions...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...