Jump to content
Annons

En Gitarrimitation


Recommended Posts

LÅTNAMN: Inte kommit på nåt än

ARTIST/GRUPP: Robin Bennich

GENRE: Välj Själv

LÅTLÄNGD: 1:11

KOMPOSITÖR: Robin Bennich

PRODUCENT: Robin Bennich

EV. MEDVERKANDE: Robin Bennich

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 1,6 MB

STATUS: Färdig

Hej!

Detta är mitt första demoupplägg. Detta är en s.k. Gitarrimitation a la mig med mitt Roland RD-700. Alla pads är också från den. Enjoy.

Låtlänk - Gitarrimitation.mp3

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag e inte riktigt säker på vad du vill ha kommenterat....

Musiken är väl likt en jamsession. Ljudet är ett snyggt synthlead ljud, relativt likt gitarr men inte jättelikt. Jag tycker lead ljudet är kanon men som sagt som ett eget synthlead ljud.

Svårt att kommentera musiken på ett djupare plan. Jag får mest känslan av en jamsession som sagt. snyggt o laidback.

/ Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Soft låt och skönt solo.. Och ljudet och mixen passade ihop. Väl spelat med sköna atmosfäriska harmonier... Vad använde du för externa effekter för att få rätt feeling gitarrsoundet?

Har du lyssnat på Jan Hammer nån gång? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Soft låt och skönt solo.. Och ljudet och mixen passade ihop. Väl spelat med sköna atmosfäriska harmonier... Vad använde du för externa effekter för att få rätt feeling gitarrsoundet?

Har du lyssnat på Jan Hammer nån gång? 🙂

Effekter: De som sitter i synthen. Dist, Reverv o Delay

Jag gillar jan hammer men den största influensen till detta spår är väl Deep Forest antar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag e inte riktigt säker på vad du vill ha kommenterat....

Musiken är väl likt en jamsession. Ljudet är ett snyggt synthlead ljud, relativt likt gitarr men inte jättelikt. Jag tycker lead ljudet är kanon men som sagt som ett eget synthlead ljud.

Meningen är inte att det ska låta exakt som en gitarr. Meningen är att det ska låta bättre. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tja robin. nu ska jag försöka göra en opartisk bedömning 🙂

grym pad, den var ju huvudnumret i låten. känns lite juno, eller hur 😄? jag tycker inte du ska köra den genom ett lpf och öppna sig långsamt som nämnts tidigare, jag tycker den är skön som den är.

gitarren var ball, skulle nog inte tagit ljudet för ett synthljud om jag inte vetat från början att det var en synth (men jag brukar inte vara så analytisk när jag lyssnar på musik).

rent musikaliskt känns det som ett intro. jag tänkte också lite jan hammer där ett tag. paden kunde varit något jean-michel jarre-igt också..

en grej till bara: man kan höra paden svagt den första sekunden innan den början som den ska (du har väl spelat om paden och varit för snabb att trycka på rec igen utan att vänta på att releasen på paden skulle ta slut). klipp bara bort det så låter det mer proffsigt. kör rubbet genom en sjysst kompressor också så att du får upp volymen lite.

hare gött

//olle

Link to comment
Dela på andra sajter

toiletbrush deluxe (oregistrerad)
Meningen är inte att det ska låta exakt som en gitarr. Meningen är att det ska låta bättre. 😉

🙁 ... 😉 ... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...