Jump to content
Annons

"Long Gone", ny låt med film-stuk


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Long Gone

* ARTIST/GRUPP: Meet Molly

* GENRE: Film/Relax

* LÅTLÄNGD: 7.14

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: MP3

* STORLEK: 8.3mb

* STATUS: Färdig

* LÅTLÄNK: Link

Hej! Nu har jag visat vart skåpet ska stå och gjort klart en gammal påbörjad låt som bara legat å skräpat. Spenderade en hel del tid på den och i slutändan, jah, den blev ok. Tror jag. Det är där ni kommer in. Jag tror jag är i rätt stort behov av kritik och kanske lite smicker för hårt arbete 😉

Den är riktigt skön, väldigt långsam och har ett par höjdpunkter här å där för bättre stämning.

Har fått klagomål på bas tidigare.. ska bli spännande å se vad ni tycker

/mm

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm ok får nog säga att jag gillar det här. Tycker det känns som en blandning av Jon hopkins och mum typ. Skulle dock vilja ha ett tydligt break någonstans (inte alltför sent), känns lite för lång för att köra på samma tema hela vägen och hålla. Vackra melodier i övrigt och kan inte klaga på basen. Gillar trummorna skarpt. Vilket program programerade du dom i? Skön låt!

MVH

Adde

Link to comment
Dela på andra sajter

tackar å bockar 😎

lite för lång? jo, ja räknade med nån liknande respons. har lyssnat på den själv nu och.. man måste känna Allah i musiken om man verkligen ska uppskatta de väääldigt väldigt små variationer jag lagt in 😄, men ja antar och förmodar att jag är den ende som uppfattar vad som egentligen ändrar på sig 😛

trummorna är gjorde precis som allt annat, midinoter direkt i sequencer fönstret med min trovärdiga keyboard. ljuden är från battery synthetic drums

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt soft. Skulle kunna tänka mig att somna till den här musiken. Tycker inte att det saknas nåt särskilt. Det mesta låter som det ska.

Vad har du använt för synthar?

Link to comment
Dela på andra sajter

tack tack.

ok, en breakdown. Stråkarna är från Dimension Pro, trummorna är Battery2, både de medföljande biblioteket (orkester perc) och synthetic drums 2. Sen är de skarpa syntharna från nån av de medföljande syntharna i Reaktor och baspadden är från absynth.

ooh :rolleyes: ..aaah 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt vacker. Känns som en menylåt till något schysst datorspel 😆 Lite Deus Ex-feeling.

Inget att ändra med denna. Det är bakgrundsmusik och perfekt, stämningssättande sådan. Vad ska du använda den till? 😉

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...