Jump to content
Annons

Kenny Lövrin - What if


deez

Recommended Posts

LÅTNAMN: What if

ARTIST/GRUPP: Kenny Lövrin

GENRE: Akustiskt, singer/songwriter, folk

LÅTLÄNGD: 2:11

KOMPOSITÖR: Kenny Lövrin

PRODUCENT: Kenny Lövrin

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: ca 3mb

STATUS: Färdig demo skulle jag nog nästan påstå..(

LÅTLÄNK: http://www.kennylovrin.com/music/songs/mix...n_-_What_if.mp3

Jag började egentligen på detta för att testa min nya protools-rig. Men jag tyckte det blev rätt shysst och la upp på min hemsida, så då är det väl ändå att betrakta som färdig demo. Väldigt simpelt inspelat (rytmgitarr och sång är live, resten pålagt i en tagning per spår)

kom gärna med kommentarer, framförallt så har jag sålt mina monitorer, så det är intressant att höra om ljuder är helt åt h-e.. 😆

kenny

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej Kenny..

Njuter av ditt alster..Snyggt..Bra röst/teknik..snyggt gitarr lir..kanske blir det lite för mycket upprepningar..ett snyggt stick hade gjort susen..obs.bara min tanke..

Om du gör ett stick på denna..så får du fem mickstativ - av fem möjliga!

Kan bara ge dig 4.99 nu 😉

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

hejsvejs

tack för visat intresse, som sagt, här är inte så mycket singer/songwriter eller vad man nu vill kalla det.. tyvärr gör det ju också att inte så många jiter kolla in låten.. 😏

ang. ett stick, du har så rätt. meningen var inte att jag skulle göra en låt, jag skulle bara testa mitt nya protools. så rytmgitarr och leadsång är inspelat "live" och det andra pålagt i efterhand i typ en tagning per spår. detta gör både att jag spelar lite halvkasst och att låten inte blev längre, för jag slutade spela efter andra refrängen. 😛

men eftersom jag själv blev så jävla förtjust i backgrundssången på refrängen tänkte jag ändå lägga upp den på min site och betrakta som "färdig demo".

jag kommer nog dock göra en längre, och mer full version, när det är dags för en ny demo EP eller så.

tack så jättemycket dock, bra kommentar, och 4.99 i betyg är väl rätt ok. 🙂

kenny

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe.. tack..

egentligen är inte min rig så fet, bara en mbox2 med ptLE.. men det är ju ett jäkla lyft från cubase.. jag är helt övertygad om att något händer med ljudet i PT.. något bra 😏.. antagligen är preampsen bättre också i mboxen än i mitt föra m-audio..

det enda som suger nu är att jag av diverse anledningar kör i xp på en intel imac.. så midin funkar inte som den ska.. men det kommer ju för osx i maj.. så det är rätt lugnt.

Link to comment
Dela på andra sajter

hm...exakt VAD definierar en singer/songwriter?

Utan att ha full koll skulle nog jag kalla mig samma sak...

Akustiska låtar, ballader mestadels....

Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

inte vet jag..

jag kan inte beskriva min musik, men när det är akustiskt så brukar folk kalla det singer/songwriter.. EGENTLIGEN betyder det väl att man skriver och framför sina låtar själv, vilket många gör, oavsett genre..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väldigt bra sång måste jag säga. Riktigt välbalanserat och bra nerv. Mycket imponerande. Lite skeptisk till alkoholmetaforen i refrängen, men jag ska ju inte säga nåt egentligen med tanke på mina egna långsökta metaforer... 😛

Jag ser fram emot mer genomarbetade låtar, gärna med en mer personlig touch på texterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

tack. 😛

alkoholmetaforen kan ju uppfattas på lite olika vis är jag medveten om. jag valde dock att inte bry mig så mycket om det.

detdär med personliga texter är ju väldigt svårt.. en text är ju alltid personlig på sätt och vis eftersom man skriver den själv. men sen har man ju sina influenser. just denna är dock för mig väldigt personlig, även om uttryckssättet i sig kanske inte är något specifikt för mig. för mig handlar det inte om "dicka eller inte dricka sprit" vilket jag kan tänka mig att man uppfattar det som i många fall. för mig handlar det om det faktum att människor skiljer på vardagar/helger i form av olycka/lycka. och den karusellen snurrar på mer och mer eftersom det är en negativ cirkel som föder sig själv. det handlar alltså inte om att jag är spritmotståndare, utan att jag tycker att man ska försöka ändra på sin syn på livet... förenklat sagt, jag skulle kunna mala om det i evighet.. haha

jag har fått kommentaren tidigare på detta forum "du bör droppa mer visdomsord". det ligger ju mycket i det, men det är inget jag kan forcera fram. det är såhär jag skriver, och det tänker jag fortsätta med. 😆

tack för kommentarerna!

Redigerat av deez
Link to comment
Dela på andra sajter

jag har fått kommentaren tidigare på detta forum "du bör droppa mer visdomsord". det ligger ju mycket i det, men det är inget jag kan forcera fram. det är såhär jag skriver, och det tänker jag fortsätta med. 😠

tack för kommentarerna!

Ok, jag menar absolut inte "visdomsord", utan bara en text som känns mer...tja...kanske lite mer episk...eller mer kittlande på nåt sätt, vilket ju då blir lite personligt. Den här texten är absolut inte dålig, men eftersom du har sån potential så måste man ställa lite högre krav på dig än andra. Vore ju synd om du inte blommade ut helt. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har fått kommentaren tidigare på detta forum "du bör droppa mer visdomsord". det ligger ju mycket i det, men det är inget jag kan forcera fram. det är såhär jag skriver, och det tänker jag fortsätta med. 😠

tack för kommentarerna!

Ok, jag menar absolut inte "visdomsord", utan bara en text som känns mer...tja...kanske lite mer episk...eller mer kittlande på nåt sätt, vilket ju då blir lite personligt. Den här texten är absolut inte dålig, men eftersom du har sån potential så måste man ställa lite högre krav på dig än andra. Vore ju synd om du inte blommade ut helt. 😠

haha.. ja den kommentaren får man väl tacka för .. kanske därför alla är så hårda mot mig? hahah..

nädå, jag uppskattar alla kommentarer jag får, bara det att det är så svårt att förstå just det där med "personlig text".. jag vet inte riktigt vad det betyder 😛..

men jag gör ju aktiva val förvisso, jag håller mina texter (lite halvt medvetet) enkla, för jag vill att dom ska vara lätta att förstå osv.. jag är itne så förtjust i texter som bara är metaforer hela tiden.. 😛

men visst, man hoppas väl att en dag så sitter smäcken i låset som den ska.. hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

bara det att det är så svårt att förstå just det där med "personlig text".. jag vet inte riktigt vad det betyder 🙂..

men jag gör ju aktiva val förvisso, jag håller mina texter (lite halvt medvetet) enkla, för jag vill att dom ska vara lätta att förstå osv.. jag är itne så förtjust i texter som bara är metaforer hela tiden.. 😎

Jag håller med, det var lite luddigt. Jag vet i fan vad jag menar egentligen. Det hänger inte så mycket på om det är metaforer eller inte.

Men en tanke som slog mig är att du använder rätt mycket "I" i texten. Även om en text ligger en själv nära och har hjärta etc, så kan jag tycka att det ger lite extra kick med en och annan bild som sticker ut, saker man kan ta tag i, och som skapar associationer. Men texter är ju väldigt olika, så det skulle vara kul att höra lite fler låtar och se hur det funkar över ett antal låtar. Jag kanske är för snabb här, det kanske funkar alldeles utmärkt. Förresten, bli inte förvånad om jag ber dig sjunga på nån låt framöver. Och våga inte säga nej! 😱:rolleyes:

P.S. Bra uttal. Skönt med nån som kan engelska. 🙂

Redigerat av Snow Brigade
Link to comment
Dela på andra sajter

heheh.. tackar..

jo jag använder oftast I eller We faktiskt.. antagligen för att jag itne vill sätta mig över andra.. men jag kör You också ibland :rolleyes:..

om du vill höra så har jag fler låtar på www.kennylovrin.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Skön avkoppling från växellådsbyte och oljiga händer, skitbra låt gör en längre sak av det här och utveckla lite mer så blir det en hit. Du säger att Pro Tools låter bättre än cubase, jag kör Logic på PC och har sneglat lite åt Pro Tools man kanske skulle testa hmm. Kör du Win XP på en Intel mac då kanske man kan köra mac os på en pc snart och uppdatera Logic hmm oxå en alternativ?

Nåväl en jäkla bra låtidé är det i alla fall och bra låter det som bara den men det måste till nått mer så det lägger iväg lite.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

tjenare

tack för kommentaren.

ja jag kör protools på en intelmac.. det funkar, men inte helt perfekt, så jag komme köra i osx när uppdateringen kommer i maj. min personliga åsikt är att logic är ett groteskt skitprogram, men som sagt, den är högst personlig. :rolleyes:

jag försökte ge mig på logic närjag skaffade macen, men jag mådde så illa så det funkade lixom inte 🙂.. jag ångrar inte en sekund att jag bytt till protools..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...