Cabasa Postat 17 april 2006 Postat 17 april 2006 Hej!!! Jag har en begagnad Roland JUNO-D synt som jag vill att mitt cubase sx2 ska "styra" via midi. Jag har inte lyckats få ljud i skiten via midi. Eftersom denna synt inte finns med på listan i Midi device så är frågan helt enkelt. Finns det att få tag på en xml-fil för Roland JUNO-D att importera in i Midi device manager och få detta att fungera? Eller finns det något annat sätt?
Nexustwins Postat 17 april 2006 Postat 17 april 2006 Fick du inte någon cd/Diskett med ? Om inte så kan du kontakta deras support för drivrutiner. 😉
Twilight_Zound Postat 17 april 2006 Postat 17 april 2006 Hardware eller Software synth?? Hardware är lite pilligare och få till...
Cabasa Postat 17 april 2006 Trådstartare Postat 17 april 2006 Fick du inte någon cd/Diskett med ? Om inte så kan du kontakta deras support för drivrutiner. 😉 Nix ingen cd. Jag får väl kontakta supporten, för jag hitta inget på deras hemsidor...
Cabasa Postat 17 april 2006 Trådstartare Postat 17 april 2006 Hardware eller Software synth?? Hardware är lite pilligare och få till... Hård vara e de!
Twilight_Zound Postat 17 april 2006 Postat 17 april 2006 (redigerat) Midi In/out/Thru eller??? Du bara kopplar synthen och sen skapar du spår i Cubase. I fönsterna Midi (IN) (OUT) i MIDI track Info ska det stå ditt ljudkort på båda platserna. Sen fipplar du bara med Midikanalerna 1-16 eller 1-64 berorende på vilket kort du har EDIT: Du måste ju naturligtvis ha upp volymen på synthen. Redigerat 17 april 2006 av Twilight_Zound
Cabasa Postat 17 april 2006 Trådstartare Postat 17 april 2006 Midi In/out/Thru eller??? Du bara kopplar synthen och sen skapar du spår i Cubase. I fönsterna Midi (IN) (OUT) i MIDI track Info ska det stå ditt ljudkort på båda platserna. Sen fipplar du bara med Midikanalerna 1-16 eller 1-64 berorende på vilket kort du har EDIT: Du måste ju naturligtvis ha upp volymen på synthen. Midi in/out Problemet är att jag vill ändra patcher (ljud) på synten ifrån cubase. Innan hade jag en casiosynt med vanlig GM, inga problem.
Twilight_Zound Postat 17 april 2006 Postat 17 april 2006 Då får nog nån annan hjälpa...Där går jag bet... 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.