Jump to content
Annons

ADC & DAC 2000 Box + DSP24


blazers

Recommended Posts

Farsan skaffade sig en ADC & DAC 2000 Box + DSP24 men lade det åt sidan innan han gjorde något med det. Så iställer tog jag mig ann det och nu har jag problem nybörjare som jag är.

Har installerat, kopplad osv. och får ljud i det, men nu kommer jag till det som jag söker råd om. Om jag fattat det rätt så finns det 2 balanserade XLR ingångar och 8 obalanserade analoga ingångar. Detta betyder väl att jag kan spela in 8 olika spår samtidigt? Men när jag väl börjar spela in så fungerar ingång 1 vänstersignalen och 2 som höger. Samma sak gäller för 3/4, 5/6 och 7/8. det spelar ingen roll hur jag lägger panoreringen, jag måste använda två ingånger för att få ljud i båda monitorerna, vilket gör att jag bara kan spela in 4 spår samtidigt. Gör jag nåt fel? Har det med stereo, mono att göra?

Redigerat av blazers
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Du lägger en mono-input i VST-connections i Cubase, right? Och det ändrar ingenting? Det låter mysko nog.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Du lägger en mono-input i VST-connections i Cubase, right? Och det ändrar ingenting? Det låter mysko nog.

Japp, när jag sen ska panorera signalen så den hamnar i mitten så försvinner ljudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...