Jump to content
Annons

Mr. Badmood - Insane


dux

Jobba mer med:  

5 röster

  1. 1. Jobba mer med:

    • Vokaler
      1
    • Gitarrer
      0
    • Trummor
      1
    • Bas
      0
    • Text
      0
    • Mix
      2
    • Arrangemang
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Insane

ARTIST/GRUPP: Mr. Badmood

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD: 2.26

KOMPOSITÖR: Me

PRODUCENT: Me (Det här är bara skiss)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.8

STATUS: Skiss

Jag har just börjat med denna låt och skulle vara tacksam för lite konstruktiv kritik. Jag är inte så erfaren och skulle behöva lite ledning och tips. Det kan gälla allt från soundet, mixen över sången till texten…

Just nu har jag hemma en Gretsch Pro Jet, Squier P-Bass, DigiTech RP50, ZOOM MRS 8 och en billig mikrofon.

Med tanke på antalet kompetenta människor här på forumet tror jag att det inte blir någon problem.

Tack på förhand.

060326_Insane.01.mp3

Redigerat av dux
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra låt 🙂

Bra sväng och sound i gurorna!

Men bassoundet fuckar till låten rejält 😄 Basen i 70-tals rock ska ju vara ganska "mellanregistrig" gärna med ett litet uns av överstyrning...och gärna med lite spelglädje som grädde på moset...-basisten vill ju oxå vara med o rocka 😄

Fixa basen så blir det säkert kanon!

Tjohopp

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar verkligen låten. Är insnöad på den här typen av rock själv. Trummorna är lite trista tycker jag och sången behöver övas lite mer på innan den sitter. Jag lyssnar i datorhögtalare så jag kan inte säga så mycket om ljudbilden men jag retar mig på det panorerade solot. Lyft in det i mitten så blir det mycket bättre.

Jag röstade på att du jobbar mer med sången för sätter du den lite bättre så har du en kanonlåt på G. 🙂

Edit: Stavning

Redigerat av Hilmer
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era kommentarer! Jag kunde inte svara tidigare på grund av problem med mitt konto.

@Danabacken: Idén med galluppen var att få så mycket som möjligt från forumet =) (plus kommentarer förhoppningsvis)

@Light Head: Hur skulle jag kunna förbättra svängen på trummorna?

@Baktakt: Håller med om beträffande bassen men jag lyckas tyvärr inte. Det jag vill uppnå är mer åt t ex ”The Cult” hållet (inte just 70-talet =))…

@Hilmer: Jag lyftar in solot i mitten. Jag vet inte vad jag tänkte på =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...