Jump to content
Annons

NN-XT-strul


Danabacken

Recommended Posts

Hej! Jag försöker få en nn-xt att innehålla ett flertal wavljud. Hur gör man för att packa in flera ljud i den? Jag vill altså att dom olika ljuden ska ligga på olika tangenter, men ändå ha samma pitch\ton vilken tangent man än lägger dom på! Tex. som med trummor i en xt, virvel på en tangent, bastrumma på en annan, osv..

Ni fattar säkert! 😄

Nån som vet hur detta går till?

/nn-xt-newbie

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej! Jag försöker få en nn-xt att innehålla ett flertal wavljud. Hur gör man för att packa in flera ljud i den? Jag vill altså att dom olika ljuden ska ligga på olika tangenter, men ändå ha samma pitch\ton vilken tangent man än lägger dom på! Tex. som med trummor i en xt, virvel på en tangent, bastrumma på en annan, osv..

Ni fattar säkert! 😄

Nån som vet hur detta går till?

/nn-xt-newbie

tjaa..

nn-xt innehåller en remote-editor, som du kanske vet. klicka fram den och tryck sen på "load sample". Som vanligt så kommer rutan Sample Browser upp och du kan välja det ljudet du vill ha... När du laddat din sample så kommer den att läggas över oktaverna C1 - C5. Dra i regeln från höger så långt det går åt vänster så att samplen bara täcker en tangent. Men... Ljudet låter inte rätt, eller hur? De e för att du måste ändra en sak till... "Root"... När du ändrar med den lilla ratten nere till vänster så ser du att "en grå markör" flyttas på tengenterna på displayen i NN-XT... ändra så att "Root" ligger precis på den tangent som samplen..

Hoppas du förstod, om det nu var det du var ute efter 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret! 🙂

Jo, jag gjorde så, men då vill den inte spela en i taget. den spelar alla sampels på samma gång vart jag än trycker. 🙂

Konstig mojäng, dendär nn-xt. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret! 🙂

Jo, jag gjorde så, men då vill den inte spela en i taget. den spelar alla sampels på samma gång vart jag än trycker. 🙂

Konstig mojäng, dendär nn-xt. 😉

har du dragit i regeln för samplens klaviatur-täckning? så att varje sample har en egen tangent...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret! 🙂

Jo, jag gjorde så, men då vill den inte spela en i taget. den spelar alla sampels på samma gång vart jag än trycker. 🙂

Konstig mojäng, dendär nn-xt. 😉

har du dragit i regeln för samplens klaviatur-täckning? så att varje sample har en egen tangent...

Nej, det har jag inte! 🙂

Nu löste jag det. Tusen tack, Gustav! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...