Jump to content
Annons

Fryser sig när jag exporterar låten till wav

Recommended Posts

gufv (oregistrerad)
Postat (redigerat)

När jag ska exportera min låt till en wavfil så stannar den efter 50% varje gång. Aldrig hänt innan. Har provat allt, den stannar på samma ställe ändå. Någon som råkat ut för samma sak?

Redigerat av gufv
Annons
gufv (oregistrerad)
Postat (redigerat)
given fråga på detta: Är det en crackad version du har? Hur mycket ram har du?

ramet spelar nog ingen roll.. men jag har 512 iaf..

Redigerat av gufv
Postat

jomen visst kan det ha med ramet att göra. Men troligare är de nått skumt med din version av live, eller kanske rent av din dator.. Maila till support@ableton.com, dom brukar vara hjälpsamma

gufv (oregistrerad)
Postat (redigerat)

jomen visst kan det ha med ramet att göra. Men troligare är de nått skumt med din version av live, eller kanske rent av din dator.. Maila till support@ableton.com, dom brukar vara hjälpsamma

det har inget med min dator att göra. som du ser i forumet så finns det flera trådar om identiska situationer.

jag har provat olika versioner, samma problem. antagligen har det något med audio-klippen att göra, för det fungerar i andra låtar där jag inte spelat in..

Redigerat av gufv
gufv (oregistrerad)
Postat

fick det att funka.

satte på den och försvann i tre timmar. när jag kom tillbaks så var den klar. haha, hemskt men sant. blir inte kul om jag skall ändra saker i låten.

Postat
fick det att funka.

satte på den och försvann i tre timmar. när jag kom tillbaks så var den klar. haha, hemskt men sant. blir inte kul om jag skall ändra saker i låten.

okey.. Men du, kör du med anlys när du exporterar? Kör du allt som en loop? exporterar du i 24 eller 16 bitar?

gufv (oregistrerad)
Postat
fick det att funka.

okey.. Men du, kör du med anlys när du exporterar? Kör du allt som en loop? exporterar du i 24 eller 16 bitar?

ingen analysfil. allt som en loop, menar du alla musikklipp? 16 bitars.

Postat

okey... vet att det kan ta ett tag att randera . Jag kör 24bitar med analys och ett spår på 5-7 minuter tar typ 5-10 min att randera, så nått galet är det ju . Testa med analys, inte för jag tror det gör skillnad men man kan alltid testa

• 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.