Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

har provat att ReWirea Reason in i Cubase, men ljudet sackar efter alldeles för mycket. Vilket ljudkort bör jag minst ha för att få noll latency?

och är Reason in i Cubase nåt att reckommendera för övrigt?

Största fördelen jag kan tänka mig är stödet för VST i Cubase. Men hur funkar det med Reasons effekter? påverkar dom ljudet från instrument i Cubase också, eller är det bara Reasons egna instrument som påverkas av Reasons effekter?

har också hört att jag bör prova Nuendo istället för att det ska va mindre 'laggigt'

nån som vet nåt om detta?

Annons
Postat

för att sänka latencyn kan du alltid prova de här drivisarna:

Asio4All

Själv lyckas jag få ner latencyn till 5-6 ms med dem, även om de slukar CPU-kraft som tusan...

För övrigt tycker jag att det funkar finfint att köra Reason genom Cubase...

Reasons och Cubases effekter påverkar inte varandra om du inte vill att de ska göra det. Nu är jag ingen mästare men mig veteligen finns det inget sätt att köra ett ljud i Cubase genom en effekt i reason, men man kan däremot köra Reasons ljud genom effekter i Cubase om man vill...

Postat
för att sänka latencyn kan du alltid prova de här drivisarna:

Asio4All

Själv lyckas jag få ner latencyn till 5-6 ms med dem, även om de slukar CPU-kraft som tusan...

För övrigt tycker jag att det funkar finfint att köra Reason genom Cubase...

Reasons och Cubases effekter påverkar inte varandra om du inte vill att de ska göra det. Nu är jag ingen mästare men mig veteligen finns det inget sätt att köra ett ljud i Cubase genom en effekt i reason, men man kan däremot köra Reasons ljud genom effekter i Cubase om man vill...

ah ok.. jag gillar Reasons effekter (särskilt masterings-delen) väldigt mycket så det var ju lite synd.

får prova dom där drivrutinerna du nämnde (plus skaffa bättre ljudkort nån gång) ☺️

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.