Jump to content
Annons

Mad Mush: The Extra Mohican


Dacke

Recommended Posts

LÅTNAMN: The Extra Mohican

ARTIST/GRUPP: Mad Mush

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD: 42 min

KOMPOSITÖR: Mad Mush

PRODUCENT: Mad Mush

EV. MEDVERKANDE: Mad Mush

INSPELNINGSÅR: 2004-2006

FORMAT: mp3/zip

STORLEK: 56 MB

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: Mad Mush: The Extra Mohican

Tjena! Detta är ett album med 11 låtar (min andra platta). Jag skriver "skiss" under status efterssom jag inte vill ha den recenserad i tidningens demosektion (ni får gärna recensera den som en vanlig platta!) Det är ett färdigt verk, ingen demo.

Jag har jobbat länge och väl och är mycket stolt över resultatet. Den är inspelad på en vanlig hemdator.

Varmt tack till er som stöttat mig här på forumet! Kör på för fan.

/Mad Mush

EDIT: Kommentarer från homerecording.com/bbs:

"Wow....it is great! Lots of energy and great sound!! Love it!!!

A lot of light headbanging music!"

"I'm only onto the second track and already this is REALLY growing on me! It's got a kind of early 80s new wave overtone so far with vocals reminicent of the clash.

I'm loving the bass tone, your guitars are crisp and sitting exactly where they should be in the mix for this style...

...I'm onto track 4 and this whole thing flows beautifuly as an album so far."

EDIT 2: På allmän begäran släpper jag min hyllningslåt till Joe Strummer som singel: "I wish that I'd been there on Ladbroke Grove". It's a toe-tapper 😉

10._Mad_Mush_Ladbroke_Grove_7inch.mp3

Redigerat av Dacke
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
(Vad i HELVETE är det för problem med att skapa en enkel länk här, ge mig en minut)

[...]

Kör på för fan.

/Mad Mush

Jamen fixa länken då fan! Helvete, det har ju gått en minut! Fan!

**

Hallå! För mycket hihat vid två o trettio7. Höj sången! Bryggan, passar den in? Kanske EQa klarinetten lite?

**

Jag tankar hem MUSH 😉 !! Klickade på din signatur i stället. Men det var satan vad segt det går...

**

Kör hårt!

Beng1

Edit: "Corrupt zip-file" sägs det när jag försöker öppna den! Jag testar att tanka hem den igen, men du kanske ska kolla din ände oxå? (ja nu är jag seriös 🙂 )

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Dacke... Har lyssnat ett par varv nu. Gott! Jag brände upp den på CD och skickade in till sonen oxå (snart 15, han lärde mig lyssna på Arctic Monkeys), och han uppfattar det som MER än helt ok 😛

***

Övriga slöhögar! Tanka hem fan! 😉 Rock med punkförtecken.

***

Tips Dacke... för att blidka publiken kan du ju alltid "bifoga fil" till öppningstråden...

Link to comment
Dela på andra sajter

ha ha....va fan, jag har ju haft iallafall två av låtarna uppe här tidigare, men ok, jag ger mig......schysst tips, vallis. Undrar vicken du skulle rösta på, du diggar ju skiten stenhårt 😆

Och han talar om det också! En guldgosse inte bara med gitarren 🙂

Då blir det....jag menar, varannan e punkrocksös, och så lite spaciga grejer däremellan....

Ladbroke! Den e där om fem minuter.

Link to comment
Dela på andra sajter

bumpelibump!.... om ni lyssnar vill jag ju gärna höra vad ni tyckte om den och det vill säkert andra också som funderar på att ladda ner 😕

är det ösigt/mosigt/juiceigt/tråkigt/spännande/verdervärdigt/härligt?....

Tackar på förhand!

...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...