Jump to content
Annons

Öka prestandan


bohm

Recommended Posts

Jag har bara 256mb i RAM och det suger.... men jag har kommit på att avslutar man messenger, mailprogrammet, antivirus-programmet m.m. så ökar prestandan (såklart). Jag ett program som berättar hur stor del av RAM-minnet som utnyttjas. När jag avslutar program som ligger i bakgrunden ökar procenttalet...

Om man trycker ctrl+alt+del så får man upp aktivetetshanteraren och där kan jag läsa att det är 18 processer som är igång. Man kan ju sedan avsluta program genom att trycka på fliken "processer" och välja avsluta.... MEN avslutar man fel program får ju datorn spelet och totalcrachar...

Är det nån som vet vilka processer som är nödvändiga för att datorn ska funka...

Dessa har jag igång;

taskmgr.exe

WDFMGR.exe

SVCHOST.exe

JUSCHED.exe

SPOOLSV.exe

EXPLORER.exe

SVCHOST.exe

SVCHOST.exe

SVCHOST.exe

SVCHOST.exe

LSASS.exe

SERVICE.exe

WINLOGON.exe

CSRSS.exe

SMSS.exe

system

systemets vänteprocess

Jag har testat att avsluta vissa och då krachar datorn totalt och jag var tvungen att använda systemåterställning för att få igång den igen...

Eller vet ni några andra knep för att öka prestandan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Arin (oregistrerad)

jag brukar stänga av allt skit när jag startar och jag skulle säga att du vågar avsluta allt som går kommer ändå starta om när du startar om datorn hur du har lyckas krachar datorn vet jag inte(?!) och windows grejerna som är viktiga är blockade. Men för att ge dig lite tips:

WDFMGR.exe

WINLOGON.exe

(SPOOLSV.exe)

Annars ser det inte ut som du har några spion program vilket är bra 😆

(OBS jag har inte hundra koll men litar på mig själv.)

Redigerat av Arin
Link to comment
Dela på andra sajter

men vad ska man ha för sort, om man köper? Jag har sett att det står PC133 SDRAM på det ena... och då slog jag upp det på datorbutiken.com och där står det så här:

"ECC- och REG-minnen är avsedda för servermoderkort. Kontrollera att Ditt moderkort stöder denna minnestyp innan du gör din beställning. Står det inte specificerat att kortet klarar minnestypen så kommer det inte att fungera! Välj då Standard- eller Orginalminnen.

2. ECC- och REG-minnen fungerar endast tillsammans med likadana minnen! Det går således EJ att blanda ECC-minnen och icke ECC-minnen på samma moderkort.

3. De SDRAM vi säljer har 32MB/chip. Detta innebär att äldre datorer (ca. 2 år eller äldre) kan få problem med att detektera hela minnesmängden!"

Länk: http://www.datorbutiken.com/se/page.php?ca...e=PC133%20SDRAM

Vad är ECC, REG? vad finns det för andra alternativ?

Redigerat av bohm
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...