Jump to content
Annons

V-amp 2 till förstärkare / Ljudkort


Alf_Crantzen

Recommended Posts

Ursäkta om min fråga är dum, och av newbie karaktär men jag måste få fråga...

Kan man koppla en Vamp 2 direkt via telekabel till förstärkare / ljudkort?

På de bilder jag sett ser jag bara L/R outputs. Det är väl inte audiokablar man måste använda? :S Den måste ju ha utgång för tele också? Eller?

Tack.

/ Alf Crantzen

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har en V-Amp 2 och det ser kanske konstigare ut än vad det är....

Koppla in guran i uttaget längst ner åt höger.

Ovanför där kopplar du till ljudkortet!

Blir kanon!

Edit: Du kan använda vanliga "stereokablar". Alltså typ vanlig hörlurskabel med adapter. Det märker du. 🙁

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en V-Amp 2 och det ser kanske konstigare ut än vad det är....

Koppla in guran i uttaget längst ner åt höger.

Ovanför där kopplar du till ljudkortet!

Blir kanon!

Edit: Du kan använda vanliga "stereokablar". Alltså typ vanlig hörlurskabel med adapter. Det märker du. 🙁

Men ovanför Input-en står det headphones...hörlurar?

Går det verkligen med en telesladd där? :S

Tack igen.

/AC

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en V-Amp 2 och det ser kanske konstigare ut än vad det är....

Koppla in guran i uttaget längst ner åt höger.

Ovanför där kopplar du till ljudkortet!

Blir kanon!

Edit: Du kan använda vanliga "stereokablar". Alltså typ vanlig hörlurskabel med adapter. Det märker du. 😄

Men ovanför Input-en står det headphones...hörlurar?

Går det verkligen med en telesladd där? :S

Tack igen.

/AC

Ja... Det är samma typ. Annat namn i princip. Testa så märker du att det funkar fin 8)>----=)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar så mycket! 😆

Och ursäkta min okunnighet! 🙂

Jag är verkligen inte hemma på sånt här...😛

Det är inte lätt i början 🙂

Men var inte rädd för att prova. På min v-amp 2 står det inte vilka uttag som är vilka så jag fick testa mig fram. Först kopplade jag in gitarren i cd-jacket. Då blev det bara ren signal, vilket är praktiskt när man lyssnar på musik i den och spelar till. Jag menar vem vill höra sönderdistad musik med en massa delay och reverb? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa är om du köper en adapter så att du kan använda utgångarna på baksidan, då du får ett mycket mer krispit ljud. 😱 Bättre för inspelning på dator.

Redigerat av theEriks
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Varför i herrans namn ska han använda adaptrar när det finns färdiga kablar med rätt kontakter i båda ändar. Adaptrar är en tillfällig lösning som alltid försämrar ljudet och leder till glappkontakt efter ett tag.

Det låter på er som han lika väl kan använda sockerbitar eller rent av tvinna ihop kablarna. 😎😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför i herrans namn ska han använda adaptrar när det finns färdiga kablar med rätt kontakter i båda ändar. Adaptrar är en tillfällig lösning som alltid försämrar ljudet och leder till glappkontakt efter ett tag.

Det låter på er som han lika väl kan använda sockerbitar eller rent av tvinna ihop kablarna.  😄  :rolleyes:

Nu var det typ det jag menade men du stirrade dig blind på ordet adaptrar 😆 Huvudsaken var (och är) att man absolut inte använder hörlursutgången som en "main output". Det blir aldrig bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...