Creative Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Hej! Blir galen får ej rätt på mitt audiophile 24/96. Vill kunna sampla från mina turntables men får det ej att funka. Någon som har samma kort och kan förklara hur ni har kopplat allt ? Körde med ett gammalt sb live innan och då va det bara att koppla till ljudkortets line in. Ljudkort: Audiophile 24/96 Mixer: Berhinger vmx 300 Turntables: Stanton str8-60 Inspelningsprogram:Sound forge Operativsystem:Win xp sp2 Aja vore MYCKET tacksam ifall någon kan förklara för en nybörjare som jag 😆 Vill komma igång och sampla lite. Tack och god fortsättning!!!
Creative Postat 5 januari 2006 Trådstartare Postat 5 januari 2006 Ber om ursäkt om jag " bumpar" min egen tråd! 😄 Men ingen vänlig själ som kan hjälpa ? TACK IGEN 😄 Creative
starboy (oregistrerad) Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 Kanske lättare att hjälpa om du förklarar hur du kopplat? Vad mer exakt är det som inte funkar?
Creative Postat 6 januari 2006 Trådstartare Postat 6 januari 2006 Får inget ljud från skivspelarna i soundforge. Har kopplat från line på mixern till ljudkortet. Har även provat main men fortfarande inget ljud. Tack
progg Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 (redigerat) Får du ljud från något annan inspelningsprogram (windows ljudinspelaren t.ex.)? Kan ju vara så enkelt att du glömt att ställa in rätt Device i Soundforge i enklaste fall =) Det händer. Redigerat 6 januari 2006 av progg
Creative Postat 6 januari 2006 Trådstartare Postat 6 januari 2006 jappz får ljud från allt förutom mina skivspelare =) drygt för jag vill ju komma igång NU ! 🙂 tack igen
tordA Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 det behövs nog en liten förstärkning mellan gramofon och ljudkort får du ljud ur mixern, via hörlursutgång ?
Creative Postat 7 januari 2006 Trådstartare Postat 7 januari 2006 Jappz det är där ifrån jag kör. mvh
tordA Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 någon här hade postat denna länk: how_to_hookup_a_mixer.htm mycket nyttig site 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.