Jump to content
Annons

Dubbla ljudkort usb+pci


henrik berglund (oregistrerad)

Recommended Posts

henrik berglund (oregistrerad)

Hejsan,

Vi kör med ett M-audio 10/10LT idag. Problemet är att vi skulle behöva ytterligare 1 kanal när vi spelar in....frågan är då, kan man helt enkelt bara ansluta ett usb ljudkort eller får datorn spatt med olika(?) asio drivisar (om det nu är olika?).

Någon som har testat något liknande? -Jag vågar lixom inte sabba den stabila lösningen utan att köra ut frågan bland er experter innan!

Hälsningar,

Henrik

www.tribevibes.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hejsan,

Vi kör med ett M-audio 10/10LT idag. Problemet är att vi skulle behöva ytterligare 1 kanal när vi spelar in....frågan är då, kan man helt enkelt bara ansluta ett usb ljudkort eller får datorn spatt med olika(?) asio drivisar (om det nu är olika?).

Någon som har testat något liknande? -Jag vågar lixom inte sabba den stabila lösningen utan att köra ut frågan bland er experter innan!

Hälsningar,

Henrik

www.tribevibes.se

Om du använder cubase så kan du bara använda 1 asiodrivrutin i taget vad jag vet. Det är förmodligen samma i liknande program.

Har dock hört att vissa ljudkortstillverkare (tror att det var m-audio) gjorde så att man på nåt sätt kunde koppla ihop korten och då använda båda samtidigt, men eftersom jag inte har det själv så får någon som vet mer berätta om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

henrik berglund (oregistrerad)

det verkar nog inte funka att köra med olika ljudkortssystem (usb+Pci)....inte i Cubase iallafall....får nog köpa dubbla delta 10/10 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Om du kör mac så kan du i ljud-inställningarna bygga ihop flera ljudkort till ett!

Då kommer du runt problemet med at bara kunna ha en driver igång åt gången.

Testade själv när jag lånade en polares M-Audio Quattro (4 I/O) tillsammans med mitt Ego-sys U2A. Då fick jag 6 I/O på USB bussen. Funkade utmärkt. Perfekt när vi spelade in trummor....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...