Jump to content
Annons

kulrigt/klantigt


capp

Recommended Posts

Jag har just varit o spelat in vår demo med bandet hos en kille, vi spelade in allt utom sången, för den skulle jag lägga hemma. Vi exporterade det instrumentala till en wav-fil som jag sjöng in till hemma. Jag skall nu åka tillbaka med sångpåläggen för att mixa demon. problemet är att:

projektet med alla instrumenten spelades in i cubase2, projektet med sångpålägg o bara en wav-fil spelades in i cubase 1.03

Det är rätt mycket sångfiler som ska stoppas in i cubase2 projektet, o så vitt jag förstår måste jag därför helt enkelt klistra in alla filerna från cubase1.03 och pilla dem rätt i cubase2...

Finns det någon lösning som gör att man kan importera sångfilerna med i a f avstånden ifrån varandra rätt? 😉

Går det t i a f att öppna ett cubase1.03 projekt i cubase2?

svara om du orkar 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hm.. vet inte om jag förstått problemet helt rätt.. men varför bouncar du inte bara ner sången till ett/flera spår med bestämd längd som startar där musiken börjar så att säga.. då borde väl allt lägga sig rätt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Som tidigare var inne på.

Rita dit en snutt med pennan på varje sångspår i höjd med början på de instrumentala spåret. Markera alla spår och kör bounce selction. Alt. kanske det går att dra varje sångspår för hand om du markerar vänster nedre hörn på sångspåret och drar ut det åt väsnter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan öppna ett SX 1-projekt i SX 2, men inte tvärtom.

Du borde även kunna importera separata "parts" med bibehållen struktur, har däremot aldrig provat det så det får bli trial-and-error för din del.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...