Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har en MIDI-keyboard controller (Roland PC-160A) och en dator, däremellan ett MIDI interface midi in/out och en usb till datorn. På alla kopplingscheman är det alltid en "sound module" med i bilden, måste man ha det kan man inte bara koppla Keyboardet till datorn och använda ljud i cubase till att spela. Måste man installera keyboardet, när jag pluggar in det finns visar datorn inga tecken på att den har hittat det. Jag fattar ingenting, hjälp!! /MVH björn

Redigerat av moogerfooger
Annons
Postat

du väljer på ett spår i cubase under midi input din ingång t.ex. midi usb A eller liknande. Output ditt mjukvaruinstrument. t.ex Vsc eller vad du nu har.Du kan få problem med latencyn om du bara kör midi genom ditt ljudkort, speciellt om ditt keyboard är äldre. Hoppas att det kan vara till hjälp för dig. Datorn borde ha känt av ditt interface som en ny maskinvara. Då kan du gå in under system och kolla så att det är installerat. Annars har inte datorn kontakt med din midi ingång.

Postat

Ja de e ganska fet latency märkte jag nu när jag fick iordning det hela.

Vad kan jag göra åt det? och en till fråga: Vilket mjukvaruinstrument-pack är bra??

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.