Jump to content
Annons

vänsterkanalens utgång dör.

Recommended Posts

gufv (oregistrerad)
Postat (redigerat)

ljudkort: EMU 0404

hej. min vänsterkanal-utgång på ljudkortet dör kontinuerligt hela tiden vid uppspelning av musik. om man höjjer extra mycket hör man svagt den musik som spelas och vips så går den upp till normalt igen. jag har ryckt i alla möjliga sladdar och det är inget glapp någonstans, vad kan det vara för fel?

jag har ganska många gamla förstärkare såsom NAD 3020 med mera, och allihopa har ungefär samma problem(kör tape/play-ingången på dom), men kan det vara något med att förstärkarens play/tape-ingång inte är avsedd för datorer, för när jag kör CD via AUX så är det inga problem.

Redigerat av gufv
  • 4 veckor senare...
Annons
Postat

Exakt det händer mig också! Har känt på alla sladdar men det forsätter ändå att försvinna ljud. Ibland försvinner alla frekvenser över och under ett visst omfång ibland dör det helt och kommer tillbaka. Skulle vara konstigt om det är glapp eftersom jag inte rört några kablar. Jag kände på ut kablarna från ljudkortet till mixern och det känns inte riktigt som de får nått riktigt "fäste".

Jag märkte inget innan jag köpte monitorer. Men de är kopplade till mixern så det borde ju inte göra nått där.

Har följande utrustning:

E-mu 0404 ljudjkort

Tapco mixer

M-Audio monitorer

Någon som har nån idé? Är det sladdarna eller kan det vara ljudkortet det är fel på ? Det är verkligen konstigt för det kan dö heltplötsligt när man t.ex kör ett tungt projekt i cubase....

Tacksam för hjälp!

//Erik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.