Jump to content
Annons

ingen signal i cubase vst32


Lurendrejarn (oregistrerad)

Recommended Posts

Lurendrejarn (oregistrerad)

Hej igen!

Fattar snart ingenting!

Har kopplat en stereo kabel från portans ut till ljudkortets in och får äntligen ljud men ingen signal i cubasevst32.

Har sökt lite på forumet efter liknande frågor men inte hittat nåt som hjälper mig.

Har inga problem med att få signal när jag spelar in midi.

Har aldrig spelat in audio förut men har jag fattat rätt så är det väll bara att

markera tex audio1 och sen ska det la funka? Men det är väll nån inställning i cubase. Hoppas nån kan hjälpa mig med detta

MVH David

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej. Jag har på min gamla dator en demo på Cubase 5 vst32, o kolla under "panels", o hitta "vst inputs". Dar borde du hitta ljudkortets inngångar. Det borde vara en grøn "lampa" som markerar att inngången/arna ar aktiva.

Markera så t.ex Audio 1. Klicka sedan på den lille pilen i nedre vanstre hørn av det såkallade Arrange-fønsteret for att øppna det såkallade Inspector-kolonnen.

I inspector finns all info om varje spår du har markerat ( audio eller midi) Track Info.

En bit ned i inspector-fønsteret finns en liten hvit "knapp" som det skal stå Enable på. ( status) under denna finns valjaren for om du vil spela inn ditt spår i mono eller stereo. ( rød "knapp" ) Under den står det info om hvilken inngång på ljudkortet som er koplat til spåret du vil spela inn - hvit "knapp" igjen. ( t-ex IN 1L)

DÅ borde det gå att spela inn om det står info om den inngången du tanker anvanda, o "enable" o att inngången ar markerat Aktiv i Vst Panels.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...