Jump to content
Annons

lek i pussyrock-studion

Skönt?  

7 röster

1. 1. Skönt?

• Ja.
      4
    • Nä.
      0

Recommended Posts

* LÅTNAMN: pledge

* ARTIST/GRUPP: thick dick & co-ed

* GENRE: electronica/electro/någonting

* LÅTLÄNGD: 5min

* KOMPOSITÖR: Daniel Mars och Mikaela Robsahm

* MEDVERKANDE: expresident Nixon

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5mb

* STATUS: färdig demo

pussyrock.jpg

Jag och min flickvän hade en slö bakfylledag för ett tag sedan och lekte lite i studion. Resultatet är någon slags electro med en hel del garnering. Flera har tolkat klippet från Nixons tal och co-eds svar som något slags hån av expresidenten eller USAs politik. Så kan ni förstås se det hela om ni vill Jag tänker mig det mer som en kritik av argumentationslös kritik. 🙂 Jag gillar för övrigt detta tal, det är uppfriskande ärligt.

Låten består mycket av ljud från Korg ER-1 (co-eds favoritpryl), ESX-1, Alesis Ion, Bitrman, Philtre och Smashup.

Dela på andra sajter

Annons

@johlin:

haha, vi spelade verkligen in snabbt och pillade lite efteråt, men inte i överkant liksom. i audacity har man inte de största möjligheterna direkt, men vi verkar ha kommit undand hyfsat med andra ord! 😳

jag gillar hur den blev, MASSA er-1 helt naket i början, jag tycker verkligen det funkar. talsamplingar har gjorts av många innan, det är en kritik vi fått, men det är inte att ta på superstort allvar att vi gjort det, det är inte värsta seriösa politiska handlingen från vår sida. kan vara bra att ha med sig i bagaget när man lyssnar..

Redigerat av co-ed
Dela på andra sajter

Chromakey har jag ingen koll på men ska kolla upp. Tack för tipset. Throbbing Gristle sa en kunnig kille på annat håll att det liknade. Också något att kolla upp, kanske.

Seg början varkar vara en konsensusåsikt här. Något att ta åt sig av. Vissa andra har bara gillat den första minuten men det är nog inte dem vi ska lyssna på (prettomuppar 😄).

Tack för att ni tagit er tid. 😄

Dela på andra sajter

Gillar detta 😠 men har lite svårt för "bla. bla, bla " under talet - det tillför inget, för som lyssnare vill jag kunna dra den slutsatsen själv 🙁 ...Funkar senare med skratten 😠

Rockypop

Dela på andra sajter

Ja.. bla bla-grejen har uppskattats av vissa och ogillats av andra. Personligen tycker jag att det tillför en del intressant för ljudbilden men inte så mycket budskapsmässigt (bör dock igen påpeka att jag gillar Nixons tal och inte menar att håna det). :rolleyes:

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.