sisältää Postat 25 augusti 2005 Dela Postat 25 augusti 2005 * LÅTNAMN: pledge * ARTIST/GRUPP: thick dick & co-ed * GENRE: electronica/electro/någonting * LÅTLÄNGD: 5min * KOMPOSITÖR: Daniel Mars och Mikaela Robsahm * MEDVERKANDE: expresident Nixon * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 5mb * STATUS: färdig demo Jag och min flickvän hade en slö bakfylledag för ett tag sedan och lekte lite i studion. Resultatet är någon slags electro med en hel del garnering. Flera har tolkat klippet från Nixons tal och co-eds svar som något slags hån av expresidenten eller USAs politik. Så kan ni förstås se det hela om ni vill Jag tänker mig det mer som en kritik av argumentationslös kritik. 🙂 Jag gillar för övrigt detta tal, det är uppfriskande ärligt. Låten består mycket av ljud från Korg ER-1 (co-eds favoritpryl), ESX-1, Alesis Ion, Bitrman, Philtre och Smashup. Your browser does not support the HTML5 audio tag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
johlin Postat 25 augusti 2005 Dela Postat 25 augusti 2005 Jag diggar detta 🙂 Lite segt i början, men när det väl kom igång så. I mina öron låter det bra producerat och mixat, men vad vet jag 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stolle Postat 25 augusti 2005 Dela Postat 25 augusti 2005 Snyggt! Gillar detta mycket. Sparad bland favoriter. Väldigt snygga ljud. Påminner lite om Chromakey om det säger dig nått. Får nästan ta och kolla upp mer låtar du gjort. /Kristoffer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
co-ed Postat 25 augusti 2005 Dela Postat 25 augusti 2005 (redigerat) @johlin: haha, vi spelade verkligen in snabbt och pillade lite efteråt, men inte i överkant liksom. i audacity har man inte de största möjligheterna direkt, men vi verkar ha kommit undand hyfsat med andra ord! 😳 jag gillar hur den blev, MASSA er-1 helt naket i början, jag tycker verkligen det funkar. talsamplingar har gjorts av många innan, det är en kritik vi fått, men det är inte att ta på superstort allvar att vi gjort det, det är inte värsta seriösa politiska handlingen från vår sida. kan vara bra att ha med sig i bagaget när man lyssnar.. Redigerat 25 augusti 2005 av co-ed Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 26 augusti 2005 Dela Postat 26 augusti 2005 Svårt att inte uppfatta det som politiskt när man hör "bla bla jakkedi jack" i bakgrunden. Skrot samma. Coolt är det iallfall. På något sätt. Tycker också att starten var lite seg, men när det väl kommer igång är det... coolt. 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 27 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 27 augusti 2005 Chromakey har jag ingen koll på men ska kolla upp. Tack för tipset. Throbbing Gristle sa en kunnig kille på annat håll att det liknade. Också något att kolla upp, kanske. Seg början varkar vara en konsensusåsikt här. Något att ta åt sig av. Vissa andra har bara gillat den första minuten men det är nog inte dem vi ska lyssna på (prettomuppar 😄). Tack för att ni tagit er tid. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 28 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 28 augusti 2005 Här kommer en välplacerad bump. Det är ju ändå många som tycker om den här typen av musik så flervill nog hylla/såga om de bara får chansen. Varsågod. 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rockypop Postat 4 september 2005 Dela Postat 4 september 2005 Gillar detta 😠 men har lite svårt för "bla. bla, bla " under talet - det tillför inget, för som lyssnare vill jag kunna dra den slutsatsen själv 🙁 ...Funkar senare med skratten 😠 Rockypop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 9 september 2005 Trådstartare Dela Postat 9 september 2005 Ja.. bla bla-grejen har uppskattats av vissa och ogillats av andra. Personligen tycker jag att det tillför en del intressant för ljudbilden men inte så mycket budskapsmässigt (bör dock igen påpeka att jag gillar Nixons tal och inte menar att håna det). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.