Jump to content
Annons

Låg volym vid inspelning från mick


Charlizen

Recommended Posts

Försöker spela in nåt på datan.. köpte en jävla skit mic på teknik magasinet.. den billigaste doim hade

pro.2 dynamic DM-G212

försöker få in lite ljud... man hör mig knappt när ja skriker i micen ens.. å inte heller spela in kan jag..

försöker få in ljud på ljudinspelaren (windows egna skit)´

har ändrat ljud volymen på de ställen ja hittat under egenskaper men icke.

+ ändra till inspelning från uppslepning.. (kan inte heller ändrå tillbaka eftersom ja inte hittar var de låg)

HJÄLP! ja vill slänga upp nåt här ju.. fort!

hjälp mih.. pöss

EDIT: Tydliggjorde rubrik från "HJÄLP, försöker...". Läs Forumregel Forumregel 8. /admin

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad har du för ljudkort - märke? Oftast brukar man kunna hitta en kontrollpanel för ljudkortet nånstans i startmenyn.

Kolla så alla "volymreglar" är uppdragna en bit från max, ibland är de ställda på hälften som default vilket kan göra att det låter "lite".

I.o.m det är en dynamisk mick ska det gå att få till ett rätt bra ljud även med "skitgrejer"... det gäller bara att ställa in alla grejer rätt.

Har du satt in micken i rätt ingång? det finns en ingång som är linjenivå och då låter det inte så mycket med en mikrofon... det brukar vara pressat i plåten små symboler vid sidan av ingångarna bak på ljudkortet som talar om vilken anslutning det är..Mic, Line eller Aux + Out ( ev. enbart Mic, line och Out )

Kolla upp.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ja, har du line in istället för mik, är det inte kul.

Kan annars vara fel ohm-tal på miken. Det bör väl inte ligga under 500 iaf.

😳

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar även finnas en mickboost där nånstans bland kontrollerna där du höjer volymen under egenskaper. Testa den. Kontrollera även att det är mikrofon som är inställt och inte line in. Hoppas det leder nån vart.

EDIT: missade en grej som du skrev. Men du hittar inspelning/uppspelning här: kontrollpanelen->ljud->Enhetsvolym->avancerat->alternativ->egenskaper->inspelning.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ok. Det stod inte så mycket mer än att frekvensomfånget är 50-15000 Hertz på denna dynamiska allroundmik.

Prova framförallt så att inte det blivit miken in i line out, då kan det bli otrevligt.

Hoppas att du sedan ska tycka att miken var ganska ok faktiskt trots allt! Annars har ju samma märke en "professionell mik", med 20-18000 Hertz i omfång...

för rätt lite pengar också.

😳

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

JÄVLA SKIT! ja kommer bli vräckt i dagarna å ja MÅSTE hinna få upp lite sång på sidan innan ja inte kan använda datorn mer....

kan nån snälla ta min msn å hjäpla mig??

ja försöker förstå vad ni menar å fattar vad ni säger men fattar inget ändå

kan säga att ja ja har varit inne ö sökt under hjälp mer men de är ingen jävla "hjälp" å ja har pillat på alla knappar som har me ljudet å göra men ingen skillnad..

HJÄLP! charlizen@hotmail.com

PÖSS!

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Jösses, kompis. Du låter desperat.

Sätt in mikrofonsladden i datorn på micingången. Om ingångarna har färg är den rosa, annars titta riktigt nära så ser du en liten mikrofonsymbol.

klicka på:

start

Program

Tillbehör

Underhållning

Volymkontrollen

Alternativ

Egenskaper

Justera Volymen för inspelning

Se till att mikrofon är markerat

Klicka OK

På raden där det står mikrofon, höj reglaget i toppen och klicka på avancerat.

Klicka i rutan "Mikrofonförstärkning"

Öppna windows ljudinspelare och säg

yes, det funkar!

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Lösining: skaffa pengar, se till å att inte bli vräkt. Sen, då kan du spela in musik i lugn o ro. :rolleyes:

Har aldrig, och förhoppningsvis kommer jag aldrig befinna mig i den situationen att bli vräkt. :rolleyes:

Hoppas det löser sig för dig....

Det brukar kunna finnas en kontrol i volymkontrollen som heter mic boost ibland. om du ger den +20, klickar i den rutan altså, så får du upp ljudet en aning. Detta finns dock oftast bara på enklara ljudkort, men jag antar att det är det du har... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
ja försöker förstå vad ni menar å fattar vad ni säger men fattar inget ändå

Houston, we have a problem.

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Åh herregud, det låter som att du har fler problem än det med ljudet? 😆

Ta bort smileyn, Mackan.

Jag menar allvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Åh herregud, det låter som att du har fler problem än det med ljudet?  😆

Ta bort smileyn, Mackan.

Jag menar allvar.

Yeah?

Har vi missat någonting angående den här Charlizen som kan vara nödvändigt att veta innan man postar i Charlizen's trådar?

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Har vi missat någonting angående den här Charlizen som kan vara nödvändigt att veta innan man postar i Charlizen's trådar?

det underlättar att ha en schysst ton.

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Åh herregud, det låter som att du har fler problem än det med ljudet?  😆

Ta bort smileyn, Mackan.

Jag menar allvar.

Yeah?

Har vi missat någonting angående den här Charlizen som kan vara nödvändigt att veta innan man postar i Charlizen's trådar?

Vi?

Nej du har missat något.

& jag ber dig att ta bort smileyn nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Har vi missat någonting angående den här Charlizen som kan vara nödvändigt att veta innan man postar i Charlizen's trådar?

det underlättar att ha en schysst ton.

Se PM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Har vi missat någonting angående den här Charlizen som kan vara nödvändigt att veta innan man postar i Charlizen's trådar?

det underlättar att ha en schysst ton.

Se PM.

Du har ingen jävla aning om nånting Rombo.

Du är en fjant som postar onödödiga inlägg i offtopic-trådar.

Att du skickar PM till maxmaxmax gör dig ännu mer tragisk, lägg ner nu.

Jag hade en smula respekt för dig, men den är tyvärr död nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Att du skickar PM till maxmaxmax gör dig ännu mer tragisk, lägg ner nu.

Hehe, ja, eller så var det tvärtom.

Hehe, ja, eller så är det du som är en snorunge.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Att du skickar PM till maxmaxmax gör dig ännu mer tragisk, lägg ner nu.

Hehe, ja, eller så var det tvärtom.

Hehe, ja, eller så är det du som är en snorunge.

Hehe, ja, eller så räcker det för mig nu. God natt

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Att du skickar PM till maxmaxmax gör dig ännu mer tragisk, lägg ner nu.

Hehe, ja, eller så var det tvärtom.

Hehe, ja, eller så är det du som är en snorunge.

Hehe, ja, eller så räcker det för mig nu. God natt

Trodde nästan det.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Bråk är det minsta vi behöver. Charlizen, seriöst, om ett vräkningshot hänger över dig och det är av ekonomisk art, så hoppas jag du tar dig till SDN där de kan bistå med ekonomiskt bistånd, vilket enligt Lagen om Ekonomiskt bistånd (eller vad f*n den heter) är deras skyldighet. Hemlösa borde inte vara hemlösa. Nu kan de tyvärr vara det ändå av olika orsaker, vissa typer av skulder ställer inte SDN upp med och om individen prioriterar dessa/tvingas till det, så räcker ju inte pengarna till hyran (de är ju inte öronmärkta). Nåväl.

Vet inte varför du inte får använda PC:n mer, har väl inte läst om det ordentligt kanske, men den kanske ingår i lägenheten du hyr? Hursomhelst, använd ficklampa eller annat ordentligt ljus när du kopplar in miken i rätt uttag. Är du säker på att ljudkortet har mikingång förresten? Miken är en monomik, men ingången för mik kanske är stereo. Då kan det vara känslig med hur lång pinnen är, för den ska ju ha kontakt med rätt ring av de två. Har själv haft det problemet och löste det med en minitele-adapter mellan mik och mikingång som hade ett något kortare stift. Prova att dra ut miken en aning samtidigt som du pratar/sjunger i den för att se om det är ett kontaktfel. Med en aning menar jag en halv millimeter cirka.

Kolla i pappret/manualen till miken vad den har för ohm-tal. Inte för att det brukar vara ett problem, men iaf. Se också till att ha rätt inspelningskälla förbockad i Windows "Volymkontrollen" eller om du använder någon annan programvaras Volymkontroll. Ska alltså vara mik in. Leta runt. Höj också upp volymen på den till cirka mitten, så du verkligen hör skillnad.

Miken kan vara sönder? Har du möjlighet att testa den nån annanstans? I en bandspelares mikingång? Gammal portastudio?

Hoppas detta inte är något du måste spela in i natt. Kontakta Teknikmagasinet imorgon och be att få testa miken i vadsomhelst. Ska den drivas med ett inbyggt batteri. Kollat att det batteriet fungerar med annan utrustning, väckarklocka t.ex.?

😆

skänker dig en tanke//:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

kan säga att ja faktiskt slarva lite innan ja bad om hjälp.. de har fixat sig...

tråkigt bara att man inte kan spela in längre än 60 sek.. jaja bättre än inget...

å att ja inte kan lägga in instrumentalitet i bakgrunden..

och jo du har missat en del...

inget allvarligt dock.. e bara vräckt i dagarna.. har inte fått datum än..

ja kommer inte kunna använda datorn för ja inte har nånstans att ha den eftersom ja blir typ hemlös å där ja hamnar kanske de inte finns internet..

förresten.. danny.. im goin to court monday.. haha

men dom tror inte de blir jail time for me. sooft...

sen ska ja berätta en annan sjuk grej när du kommer in på msn när ja e där..

PÖSS!

Redigerat av Charlizen
Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått lite anmälningar på den här tråden, och kan väl säga att det kan vara bra att skärpa till sig lite.

Vill inte gärna hänga ut någon, men helt klart är det att behandlingen av Charlizen har varit lite si och så i vissa inlägg. Regel nummer 2:

2. Konversera bemötande.

Du måste konversera på ett trevligt och bemötande sätt för att att få delta i diskussionerna. Meddelanden som är aggressiva, vulgära, obscena, hotfulla, religiöst laddade, hetsar mot folkgrupp eller på något sätt går emot gällande lagstiftning kommer att raderas. Användare som vid upprepade tillfällen postar inlägg inom någon av ovanstående kategorier, kommer att mista sitt medlemskap.

En del kanske skulle se över sitt postande och fundera på vad som är så bra att hacka på de som har problem som de inte kan lösa själva. Detta är ett diskussionsforum, och vi är här för att hjälpa varandra när just dylika problem uppstår. Ha detta i åtanke, när ni skriver.

Charlizen, hoppas att allt har löst sig till det bättre nu. Lycka till med dina projekt, ser fram emot att höra resultatet av inspelningen senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju inte annat säga än att den här tråden tillför en ny smak på forumet. 😉

Hoppas det löser sig, Charlizen. Låter som du drabbas av rätt mycket skit i ditt liv.

tillför ja! hahaha

utan knas blir de ingen riktigt musik kan ja ju bara säga till er problemfria!

*skaffa lite problem så ni har nåt å skriva om oxå*

haha kan infomera till alla oroliga att ja ska på behandlingshem snart. tack å puss

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...