Jump to content
Annons

Studio söker delägare...


Midtown Music - Ola

Recommended Posts

Midtown Music Stockholm letar efter nyblivna ljudtekniker/låtskrivare för eventuellt samarbete/delägarskap. Vi som startat studion är gamla SAE-studenter och vi ser gärna ansökningar därifrån. Studion blev färdig för ungefär 1 år sedan och det är ett kontrollrum + ett inspelningsrum. Utöver studion så finns det kök,dusch,bastu, soffrum mm. Vi jobbar mestadels digitalt och i Logic 7. Tillträde dygnet runt, hyran går på drygt 3000:-/månaden. För mer info kolla www.midtown.se

Om du tycker det låter intressant så stämmer vi möte och om allt känns rätt så är det bara att köra på.

Mig når ni på 0731-509977 - Ola

kontrollrum.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
abnormalbrain (oregistrerad)

Vadå delägare? Är det några utgifter som man måste betala då? Annars låter det faktiskt som att ni har en trevlig studio. Har ni kontakter med folk så att ni kan få beställningar? Gör ni hela låtar till artister eller bara reklam/demos?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå delägare? Är det några utgifter som man måste betala då? Annars låter det faktiskt som att ni har en trevlig studio. Har ni kontakter med folk så att ni kan få beställningar? Gör ni hela låtar till artister eller bara reklam/demos?

Ja alltså den utgift som tillkommer är din del av hyran. Annars är det väl ingenting konstigt? Vi har bra rykte inom stockholmsscenen och har många förfrågningar, men eftersom vi båda har andra heltidsjobb så kan vi inte ta in alla jobb vi blir tillfrågade för.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

jag är väldig intresserad av erbjudandet.

men jag har inte gått nån skola för musik produktion men dock är jag själv lärd.

jag bor i värnamo i småland och producerar sen jag var 14 år och nu är jag 19.

för det mesta proddar jag hip hop/rnb och jobbar med cubase och reason.

hade tänkt att gå oxå en asf utbildning och var i sthlm för visning o så men jag tyckte att jag för det mesta kunnd allt dom lärde ut o dessutom hade jag lite svårt med ekonomin

peace

holla

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl kanske inte den mest rutinerade men jag har mycket vilja och är beredd att satsa hårt. Jag jobbar nu med Logic express 7 så där har jag lite vana iallafall. Har efter att ha kollat på eran utrustning på sidan kanske även lite grejer att tillföra där. Kan skicka ett par egna produktioner om ni är intresserade. Msn Phobos_44@hotmail.com

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Mindjive (oregistrerad)

Haha, Ola, din gamla räv....

Det var en trevlig tid vi hade tillsammans på SAE, att du hänger här. Har stött på erik lite överallt men inte sett av dig. Tänkte bara säga hej.

så hej //Thomas Andolf

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vilken musikstil i huvudsak?

Jag skriver i de flesta genrerna så om ni vill diskutera och lyssna på lite alster (förrutom det som jag postat här på forumet) så skicka mig ett pm eller adda mig på msn, djonas46@hotmail.com

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...