DonRickardo Postat 1 april 2004 Postat 1 april 2004 TĂ€nkte bara informera om att sista ansökningsdag till ljudteknikerutbildningarna börjar nĂ€rma sig. Jag syftar dĂ„ framförallt pĂ„ PiteĂ„s Ljudingenjörsutbildning och den teknikerutbildning som finns i Haparanda pĂ„ Svefi. För er som vill förkovra er i Ă€mnet eller lĂ€ra er frĂ„n grunden, nu Ă€r det dags. Det kostar ju inget att söka, det Ă€r det som Ă€r det fina. Sen kan man ju skita i att gĂ„ om man har nĂ„got bĂ€ttre för sig, typ byta blöjor. Kolla in www.mh.luth.se eller www.svefi.net Tror att informationen pĂ„ Svefis hemsida kan vara lite inaktuell. Deras rullbandare har brunnit upp, men de har köpt in en 2-spĂ„rs istĂ€llet och kompletterat med ett cubase system. Ps: De har ju musikutbildningar ocksĂ„ Lycka till đł
bonzo Postat 1 april 2004 Postat 1 april 2004 Deras rullbandare har brunnit upp, men de har köpt in en 2-spĂ„rs istĂ€llet och kompletterat med ett cubase system. Det dĂ€r vet jag inte alls hur jag ska tolka med tanke pĂ„ dagens datum... đ
Majken Postat 1 april 2004 Postat 1 april 2004 Deras rullbandare har brunnit upp, men de har köpt in en 2-spĂ„rs istĂ€llet och kompletterat med ett cubase system. Det dĂ€r vet jag inte alls hur jag ska tolka med tanke pĂ„ dagens datum... đ Sant sant.. Fel datum att skriva inlĂ€gg pĂ„ đ Jag kan dock tolka det Ă„t dig eftersom jag sjĂ€lv gĂ„tt i Haparanda. Deras gamla analoga 16-kanals bandare bröt helt enkelt ihop och dog. DĂ„ köptes istĂ€llet en Mackie MDR-24 hĂ„rddiskbandare in. Sedan har de dessutom köpt en analog tvĂ„kanals bandare och ett Cubase system. Sen finns ju protools i digi001 och 888|24 format ocksĂ„. /Majken
DonRickardo Postat 1 april 2004 TrÄdstartare Postat 1 april 2004 Sedan har de dessutom köpt en analog tvÄkanals bandare och ett Cubase system. Sen finns ju protools i digi001 och 888|24 format ocksÄ. /Majken Vill vÀl bara pÄpeka att det faktiskt Àr ett Cubase system, ett cubase/Logic system. Digi001 har blivit Digi002....sen kan det bli ett Pro-Tools HD till hösten. /Don
Morta Postat 1 april 2004 Postat 1 april 2004 Ja, om man nu kom in pÄ ljudingenjör! I wish! Jag har iaf sökt dit, och fÄr vÀl hoppas pÄ det bÀsta... Sökte folkis som ljudtekniker i BollnÀs med, vilket jag antagligen kommer in pÄ Ätminstonde... Jag kan inte el/tele lÀra... NÄgon som vill ge mig tipps innan intagningsproven?
DonRickardo Postat 1 april 2004 TrĂ„dstartare Postat 1 april 2004 Ja, om man nu kom in pĂ„ ljudingenjör! I wish! Jag har iaf sökt dit, och fĂ„r vĂ€l hoppas pĂ„ det bĂ€sta... Sökte folkis som ljudtekniker i BollnĂ€s med, vilket jag antagligen kommer in pĂ„ Ă„tminstonde... Jag kan inte el/tele lĂ€ra... NĂ„gon som vill ge mig tipps innan intagningsproven? Vad jag vet sĂ„ kommer du inte att lĂ€ra dig el-tele i BollnĂ€s. Satsa pĂ„ att söka Haparanda ocksĂ„. Det Ă€r vĂ€l den skola som ger dig de bĂ€sta kunskaperna inom bĂ„de ljudteknik och el-tele. Om du inte kan nĂ„got alls Ă€r det faktiskt ingen större idĂ© att söka till PiteĂ„... đČ Eller, jo det Ă€r det ju. Du kan ju komma in pĂ„ betyg...5 platser. Sök sĂ„ mĂ„nga skolor som möjligt för tusan, det gĂ„r ju alltid att tacka nej. /Don
Morta Postat 2 april 2004 Postat 2 april 2004 Ja, om man nu kom in pĂ„ ljudingenjör! I wish! Jag har iaf sökt dit, och fĂ„r vĂ€l hoppas pĂ„ det bĂ€sta... Sökte folkis som ljudtekniker i BollnĂ€s med, vilket jag antagligen kommer in pĂ„ Ă„tminstonde... Jag kan inte el/tele lĂ€ra... NĂ„gon som vill ge mig tipps innan intagningsproven? Vad jag vet sĂ„ kommer du inte att lĂ€ra dig el-tele i BollnĂ€s. Satsa pĂ„ att söka Haparanda ocksĂ„. Det Ă€r vĂ€l den skola som ger dig de bĂ€sta kunskaperna inom bĂ„de ljudteknik och el-tele. Om du inte kan nĂ„got alls Ă€r det faktiskt ingen större idĂ© att söka till PiteĂ„... đ Eller, jo det Ă€r det ju. Du kan ju komma in pĂ„ betyg...5 platser. Sök sĂ„ mĂ„nga skolor som möjligt för tusan, det gĂ„r ju alltid att tacka nej. /Don Min svĂ„ger Ă€r miljöingenjör (jag vet, det lĂ„ter töntigt). Men han ger mig privatlektioner inom el/telelĂ€ra (dock inte sĂ„ ofta). SĂ„ jag hoppas pĂ„ att kunna göra ett intagningsprov med. Gehörs provet Ă€r ju superlĂ€tt, men kĂ€nner att jag behöver mer kunskap om el/tele-biten. SĂ„.. Ingen som vet nĂ„gon sida eller nĂ„t? NĂ„n bok pĂ„ bibblan?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.