Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

TÀnkte bara informera om att sista ansökningsdag till ljudteknikerutbildningarna börjar nÀrma sig. Jag syftar dÄ framförallt pÄ PiteÄs Ljudingenjörsutbildning och den teknikerutbildning som finns i Haparanda pÄ Svefi.

För er som vill förkovra er i Àmnet eller lÀra er frÄn grunden, nu Àr det dags. Det kostar ju inget att söka, det Àr det som Àr det fina. Sen kan man ju skita i att gÄ om man har nÄgot bÀttre för sig, typ byta blöjor.

Kolla in www.mh.luth.se eller www.svefi.net

Tror att informationen pÄ Svefis hemsida kan vara lite inaktuell. Deras rullbandare har brunnit upp, men de har köpt in en 2-spÄrs istÀllet och kompletterat med ett cubase system.

Ps: De har ju musikutbildningar ocksÄ

Lycka till 😳

Annons
Postat
Deras rullbandare har brunnit upp, men de har köpt in en 2-spÄrs istÀllet och kompletterat med ett cubase system.

Det dĂ€r vet jag inte alls hur jag ska tolka med tanke pĂ„ dagens datum... 😉

Postat
Deras rullbandare har brunnit upp, men de har köpt in en 2-spÄrs istÀllet och kompletterat med ett cubase system.

Det dĂ€r vet jag inte alls hur jag ska tolka med tanke pĂ„ dagens datum... 🙂

Sant sant.. Fel datum att skriva inlĂ€gg pĂ„ 😉

Jag kan dock tolka det Ät dig eftersom jag sjÀlv gÄtt i Haparanda. Deras gamla analoga 16-kanals bandare bröt helt enkelt ihop och dog. DÄ köptes istÀllet en Mackie MDR-24 hÄrddiskbandare in. Sedan har de dessutom köpt en analog tvÄkanals bandare och ett Cubase system. Sen finns ju protools i digi001 och 888|24 format ocksÄ.

/Majken

Postat

Sedan har de dessutom köpt en analog tvÄkanals bandare och ett Cubase system. Sen finns ju protools i digi001 och 888|24 format ocksÄ.

/Majken

Vill vÀl bara pÄpeka att det faktiskt Àr ett Cubase system, ett cubase/Logic system. Digi001 har blivit Digi002....sen kan det bli ett Pro-Tools HD till hösten.

/Don

Postat

Ja, om man nu kom in pÄ ljudingenjör! I wish!

Jag har iaf sökt dit, och fÄr vÀl hoppas pÄ det bÀsta... Sökte folkis som ljudtekniker i BollnÀs med, vilket jag antagligen kommer in pÄ Ätminstonde...

Jag kan inte el/tele lÀra... NÄgon som vill ge mig tipps innan intagningsproven?

Postat

Jag har iaf sökt dit, och fÄr vÀl hoppas pÄ det bÀsta... Sökte folkis som ljudtekniker i BollnÀs med, vilket jag antagligen kommer in pÄ Ätminstonde...

Jag kan inte el/tele lÀra... NÄgon som vill ge mig tipps innan intagningsproven?

Vad jag vet sÄ kommer du inte att lÀra dig el-tele i BollnÀs. Satsa pÄ att söka Haparanda ocksÄ. Det Àr vÀl den skola som ger dig de bÀsta kunskaperna inom bÄde ljudteknik och el-tele.

Om du inte kan nĂ„got alls Ă€r det faktiskt ingen större idĂ© att söka till PiteĂ„... đŸ˜Č

Eller, jo det Àr det ju. Du kan ju komma in pÄ betyg...5 platser.

Sök sÄ mÄnga skolor som möjligt för tusan, det gÄr ju alltid att tacka nej.

/Don

Postat

Vad jag vet sÄ kommer du inte att lÀra dig el-tele i BollnÀs. Satsa pÄ att söka Haparanda ocksÄ. Det Àr vÀl den skola som ger dig de bÀsta kunskaperna inom bÄde ljudteknik och el-tele.

Om du inte kan nĂ„got alls Ă€r det faktiskt ingen större idĂ© att söka till PiteĂ„... 🙂

Eller, jo det Àr det ju. Du kan ju komma in pÄ betyg...5 platser.

Sök sÄ mÄnga skolor som möjligt för tusan, det gÄr ju alltid att tacka nej.

/Don

Min svÄger Àr miljöingenjör (jag vet, det lÄter töntigt). Men han ger mig privatlektioner inom el/telelÀra (dock inte sÄ ofta). SÄ jag hoppas pÄ att kunna göra ett intagningsprov med. Gehörs provet Àr ju superlÀtt, men kÀnner att jag behöver mer kunskap om el/tele-biten. SÄ.. Ingen som vet nÄgon sida eller nÄt? NÄn bok pÄ bibblan?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.