Karemil Postat 17 juli 2005 Postat 17 juli 2005 Tjena! Har just inhandlat en Mbox, och hade nu tänkt införskaffa en hårddisk för enbart inspelning. Frågan är då om jag ska ha en intern SATA-disk eller en extern FW-disk? Tack på förhand! //Emil
ProTools Postat 18 juli 2005 Postat 18 juli 2005 Hallå, Intern SATA (IDE) eller extern FireWire spelar inte så stor roll, men SATA är snabbare medans FireWire ju är betydligt smidigare (portablare..) Huvudsaken är att du inte använder systemdisken för inspelning, utan alltid ser till att spela in på en separat "ljud-disk".
Karemil Postat 18 juli 2005 Trådstartare Postat 18 juli 2005 ProTools sa: Hallå, Intern SATA (IDE) eller extern FireWire spelar inte så stor roll, men SATA är snabbare medans FireWire ju är betydligt smidigare (portablare..) Huvudsaken är att du inte använder systemdisken för inspelning, utan alltid ser till att spela in på en separat "ljud-disk". Kan jag ha en separat systemdisk och sen spela in på samma disk som alla andra program ligger på? Eller är det ingen höjdaridé?
Karemil Postat 19 juli 2005 Trådstartare Postat 19 juli 2005 ProTools sa: Det är systemdisken som alla program ligger på... Jojo, men jag ska ha en liiiiten hårddisk med bara operativsystem på, och sen på det en eller två hårddiskar till. På en program/inspelning om det går? eller två diskar med program och inspelning på varsin.
ProTools Postat 19 juli 2005 Postat 19 juli 2005 På inspelningsdisken skall du inte ha något annat alls.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.