Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • 4 månader senare...

Hej!!

I OS 9 lägger du filerna i mappen logic resourses. Du måste döpa om filerna till ett nummer tex 130.png. De kan inte heta AKAI eller Fender.... Du ser nummer som går att använda i fönstret med alla dina orginalikoner. Alltså de som bara heter till exempel 130,131, 132. Risken är att du tar bort någon du vill ha kvar.

I OSX är det ett liknande arbetssätt. Det finns angivet i ngn av länkarna(den tyska tror jag)

Glöm inte att starta om Logic.

Lycka till!!

MatsW

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!!

I OS 9 lägger du filerna i mappen logic resourses. Du måste döpa om filerna till ett nummer tex 130.png. De kan inte heta AKAI eller Fender.... Du ser nummer som går att använda i fönstret med alla dina orginalikoner. Alltså de som bara heter till exempel 130,131, 132. Risken är att du tar bort någon du vill ha kvar.

I OSX är det ett liknande arbetssätt. Det finns angivet i ngn av länkarna(den tyska tror jag)

Glöm inte att starta om Logic.

Lycka till!!

MatsW

Jo jag kollade det men hittade inte mappen där orginalen ligger. Genvägen dit verkade va för Logic 6.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!!

Kanske en hjälp.

First of all, let's locate the Icons path:

(the numbers shown below are "slots" that will not affect the default icons. If you use other numbers (anyway from 000 to 324) you will hide the default Logic icons)

Logic Pro 7:

(root)/Library/Application Support/Logic/Images/Icons (you may create the folders Images/Icons)

Once you change or add icons, RESTART THE COMPUTER to let the new icons show up in Logic

MatsW

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...
Problemet löst.

Hur löste det sig?

Mappen ligger väl under själva logic mappen... "visa paketets innehåll"?

Precis, enligt både föregående tips och manualen så har mappen legat under Library/Application Support/Logic/Images/Icons men det gjorde den alltså inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...