Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vet nÄgon om det finns en site dÀr man kan ladda hem sÄna dÀr MIDI-device templates (eller vad det kallas)?

NÀrmare bestÀmt, till synthen Roland JV-1080 + expanisonskort (vocal, orchestral, techno, session)

I senaste Cubase kan man styra sina hÄrdvarusyntar direkt frÄn cubase. Under Midi-devises kan man hitta en lista över en massa synthar, men i mitt fall finns synthen men inte expansionskorten pÄ listan.

Detta Àr synd eftersom ljuden pÄ expansionskorten Àr i princip de enda jag anvÀnder, men dÄ mÄste jag pilla pÄ synthen i alla fall för att vÀlja dessa ljud.

NÄgon som har ngt tips?

Annons
Postat (redigerat)

Du har PM...

Nightroad: Inte ett enda EXP-kort Àr med i den listan som fanns dÀr, bara de interna ljuden..

Redigerat av demoniqus
Postat
Korten SR-JV80-05 World & SR-JV80-09 Session finns med. Session kortet verkar stÀmma med mitt eget kort...

đŸ˜±

[OT]

Menar du att jag fick fel patchlista 😄 skummade igenom listan men hittade inga expansioner..straejnch.. Ă€h..funkar det för dig och du hittar ljuden Ă€r det ju bra 😉

[/OT]

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.