Jump to content
Annons

Wonderful


Vad tycker ni?  

4 röster

  1. 1. Vad tycker ni?

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      1
    • 4
      1
    • 5
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Wonderful

ARTIST/GRUPP: Jesper Eriksson

GENRE: Rock, Alternative ???

LÅTLÄNGD: 4,09

KOMPOSITÖR: Jesper Eriksson

PRODUCENT:Jesper Eriksson

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2003

FORMAT: Mp3

STORLEK: 3,79 mb

STATUS: Färdig demo

Wonderful

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte illa, inte illa alls. Det som inte är bra är sången. Jag vet inte varifrån sångaren vill komma, men hans betoning av vissa ord är närmast skrattretande!

I alla fall är musiken bra. Det jag kan tycka är att trummorna kunde ha varit större och fluffigare, men det är förstås en smaksak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Inte illa, inte illa alls. Det som inte är bra är sången. Jag vet inte varifrån sångaren vill komma, men hans betoning av vissa ord är närmast skrattretande!

I alla fall är musiken bra. Det jag kan tycka är att trummorna kunde ha varit större och fluffigare, men det är förstås en smaksak.

Vadå sången...förklara dig??? Det är ju jag som sjunger 😄 Jag måste få veta...man blir ju så jäkla insnöad. Du har ju trots allt gett den en fyra så det kan ju inte vara helt åt hellsike... 😎

Låter sången personligt så tänker jag behålla det...då sticker det ut i mängden. 🙂

Redigerat av jesp
Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå sången...förklara dig???  Det är ju jag som sjunger 🙂  Jag måste få veta...man blir ju så jäkla insnöad. Du har ju trots allt gett den en fyra så det kan ju inte vara helt åt hellsike... 🙂

Låter sången personligt så tänker jag behålla det...då sticker det ut i mängden. 🙂

Du betonar starkt vissa ord på ett sätt som man inte gör som infödd i USA. Det är svårt att sätta fingret på det och säga exakt hur det är fel, det bara låter lätt fjantigt och som om du desperat vill låta amerikansk. Ta t ex "I picture my self on a wonderful chair" där du uttalar chair på ett typiskt svenskt sätt, likaså den påföljande "I call on my friends to tell them to be aware" där din betoning av friends låter som vissa svenska rappare som vill låta sådär otroligt coola, men bara låter fjantiga.

Jag vill inte säga att allt låter illa, det är vissa ord som avslöjar dig!

Slutligen: personligt är inte alltid bra, jag lovar dig. Och sticka ut ur mängden är inte heller alltid bra.

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

Har tänkt på en sak, det skulle vara kul om någon hade tid och lust att lägga sång på den här låten...nån som känner sig manad? Skicka iväg ett mail....

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå sången...förklara dig???  Det är ju jag som sjunger 🙂  Jag måste få veta...man blir ju så jäkla insnöad. Du har ju trots allt gett den en fyra så det kan ju inte vara helt åt hellsike... :rolleyes:

Låter sången personligt så tänker jag behålla det...då sticker det ut i mängden. 😎

Du betonar starkt vissa ord på ett sätt som man inte gör som infödd i USA. Det är svårt att sätta fingret på det och säga exakt hur det är fel, det bara låter lätt fjantigt och som om du desperat vill låta amerikansk. Ta t ex "I picture my self on a wonderful chair" där du uttalar chair på ett typiskt svenskt sätt, likaså den påföljande "I call on my friends to tell them to be aware" där din betoning av friends låter som vissa svenska rappare som vill låta sådär otroligt coola, men bara låter fjantiga.

Jag vill inte säga att allt låter illa, det är vissa ord som avslöjar dig!

Slutligen: personligt är inte alltid bra, jag lovar dig. Och sticka ut ur mängden är inte heller alltid bra.

Kan nog hålla med....jag är ju trots allt från Sverige... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter i jättesmå högtalare så det är lite svråt att kommentera. Men jag har lite kommentarer på mixen. Trummorna låter inte så roliga, speciellt inte hihaten, om du inte vill att det ska låta trummmaskin om den. Craschen stör jag mig också på. DU kanske ska referenslyssna på nåt som du vill låta som ungefär... Låten är skön, du sjunger personligt även fast jag håller med om uttalet. Du sjunger mycket på känsla och mycket av det går förlorad pga uttalet. Jag skulle gärna vilja höra dig sjunga på svenska 😆

Det är dock lite lite dynamik i låten. Inget som bryter av, den mal mest på.

Bra för övrigt.

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

Hård men bra regel, har man inte uttalet på engelska, ska man låta bli att sjunga på engelska. Som AndyPandy skriver så uppfattas man inte som lika seriös när man inte har uttalet riktigt rätt. Sedan finns det alltid gränsfall, men jag upplever precis som Andypandy att du inte har hela foten inne gällande uttalet (men visst, jag ska ju inte hindra dig från att träna! Alla har ju rätt att göra det dom vill, och vill du sjunga på engelska ska du göra det, men öva öva öva).

Vidare stödjer jag pennudd om trummorna. Låter väldigt mekaniskt och ljuden är ganska tama. Lite mer liv i spelandet skulle få fart på det hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter i jättesmå högtalare så det är lite svråt att kommentera. Men jag har lite kommentarer på mixen. Trummorna låter inte så roliga, speciellt inte hihaten, om du inte vill att det ska låta trummmaskin om den. Craschen stör jag mig också på. DU kanske ska referenslyssna på nåt som du vill låta som ungefär... Låten är skön, du sjunger personligt även fast jag håller med om uttalet. Du sjunger mycket på känsla och mycket av det går förlorad pga uttalet. Jag skulle gärna vilja höra dig sjunga på svenska 😄

Det är dock lite lite dynamik i låten. Inget som bryter av, den mal mest på.

Bra för övrigt.

Kolla in den här länken..den låten är på svenska om du är intresserad.

https://www.studio.se/index.php?showtopic=13579

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bättre... väldigt bra sång i reffen... du låter lite osäker i verserna, men det kan vara för att den verkar vara något mörk för dig. Gärna lite mer tryck där... 😄

Men vilken skillnad, den här mixen låter mycket bättre också, me like 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter i jättesmå högtalare så det är lite svråt att kommentera. Men jag har lite kommentarer på mixen. Trummorna låter inte så roliga, speciellt inte hihaten, om du inte vill att det ska låta trummmaskin om den. Craschen stör jag mig också på. DU kanske ska referenslyssna på nåt som du vill låta som ungefär... Låten är skön, du sjunger personligt även fast jag håller med om uttalet. Du sjunger mycket på känsla och mycket av det går förlorad pga uttalet. Jag skulle gärna vilja höra dig sjunga på svenska 😄

Det är dock lite lite dynamik i låten. Inget som bryter av, den mal mest på.

Bra för övrigt.

Du skriver att låten mal på....faktum är att det är något jag har jobbat lite extra med. Jag vill helt enkelt att det ska låta monotont och distinkt, det ska alltså inte vara så mycket luft i låten. Den ska vara rak och nästan lite marchtakt i den.

Det är en hårdrockslåt från början som jag har spelat i lite olika sättningar genom åren. När jag har jobbat med den själv så har jag "poppat" till den lite. Då finns lite av marschtakten kvar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara min persoliga åsikt... Jag tycker att jag slutar lyssna lite på låten efter ett tag eftersom den kändes ganska monotom. Men som sakt... det är bara min persoliga åsikt 😄

Jag kan tycka att det är ok med monotoma låtar annars, men med lite fantasirika inslag om du försår vad jag menar... hoppas att du itne tar det som nån sågning hehe 😉

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara min persoliga åsikt... Jag tycker att jag slutar lyssna lite på låten efter ett tag eftersom den kändes ganska monotom. Men som sakt... det är bara min persoliga åsikt 🙂

Jag kan tycka att det är ok med monotoma låtar annars, men med lite fantasirika inslag om du försår vad jag menar... hoppas att du itne tar det som nån sågning hehe 🙂

Äh va fasen, lägger man ut låtar så får man väl vara beredd på att få både positiva och negativa åsikter eller hur.....det är ju det som gör att man kommer framåt.

Jag sysslar dessutom med konst och då jäklar får man höra vad folk tycker...oj oj... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...